Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Salon Beauty  > Potrzeby i oczekiwania klientów względem salonów beauty
raport branza beauty w liczbach

Potrzeby i oczekiwania klientów względem salonów beauty

Dzięki uprzejmości internautek, korzystających z usług salonów beauty i ich udziału w badaniu mogę zaprezentować Wam poniższy raport, który omawia potrzeby i oczekiwania Klientek względem salonów beauty. Mam nadzieję, że przygotowany raport pomoże Wam zrozumieć Wasze Klientki, a także pokaże, w jakim kierunku optymalizować swoje działania biznesowe oraz podnieść poziom obsługi Klienta i wykonywanych zabiegów. 
 

Siła rekomendacji

Klientki najczęściej odnajdują salony beauty poprzez polecenia znajomych oraz wyszukiwarkę Google. 

W jaki sposób Klientki odnajdują salon beauty

Ponad 60% Klientek w wyborze salonu beauty kieruje się opiniami znalezionymi w Internecie lub poleceniami znajomych. Dlatego siłą branży beauty są właśnie rekomendacje. To dlatego tak ważne jest dbanie o obsługę Klienta, nawiązywanie relacji i więzi, zaangażowanie. Jeśli nawiążecie bliższą więź waszą z Klientką, to ona właśnie będzie Waszą najlepszą reklamą. Pamiętajcie, żeby nie bać się prosić o rekomendacje, czy o pozytywną opinię w swoich kanałach społecznościowych. 

Kolejnymi ważnymi aspektami przy wyborze salonu beauty jest oferta oraz przedział cenowy zabiegów. To ważne do kogo kierujecie swoją ofertę, jaka jest Waza grupa docelowa. Dobra analiza rynku lokalnego i zrozumienie lokalnego odbiorcy pozwolą Wam dostosować najlepiej ofertę. Inny zakres cen i usług będzie mieć salon w Centrum Warszawy, a inny mały salon w mniejszej miejscowości. 
Ostatnimi rzeczami, na które Klientki zwracają jeszcze uwagę jest m.in strona internetowa – czyli Wasz wizerunek w sieci oraz lokalizacja salonu, czyli komfort dojazdu.

Na co zwracasz uwagę wybierając salon beauty?

Średnie wydatki na usługi kosmetyczne

Średnie ich wydatki miesięczne na zabiegi i usługi kosmetyczne mieszczą się w granicach od 100 do 500 zł. 

Ile miesięcznie wydajesz na usługi beauty

Udogodnienia w salonach beauty

Jeśli myślisz o udogodnieniach, jakie mogłabyś wprowadzić w swoim salonie, które mogłyby przysporzyć Ci więcej Klientek – to zadbaj o możliwość płacenia kartą, bezpłatne miejsce parkingowe, czy kącik dla dzieci. Ławy dojazd jest jednym z najważniejszych udogodnień, dlatego przygotuj znaki informacyjne, opublikuj mapki z dojazdem i rozkład jazdy komunikacji miejskiej w swoich kanałach społecznościowych i na stronie www, aby ułatwić im dotarcie do Ciebie 🙂 Zawsze w SMSie przypominającym o wizycie do nowych Klientek podpowiedz, gdzie dokładnie mieści się Twój salon.

Jakie udogodnienia są dla Ciebie decydujące przy wyborze salonu beauty

 

Strona internetowa salonu beauty

Profil na Facebooku nie wystarczy! Klientki przede wszystkim nowe, nie tylko szukają salonów przez wyszukiwarkę Google – wchodząc na ich strony internetowe. Strona internetowa służy często do weryfikacji salonu, jak się prezentuje, jakie ma ceny i ofertę. To tutaj musisz zrobić dobre pierwsze wrażenie, o kolejne zadbasz osobiście podczas spotkania 🙂 Informacje o zabiegach, cennik, opinie Klientek, czy możliwość rezerwacji wizyty online to najlepsze funkcjonalności na stronie, jakich oczekują Klientki. Dokładne informacje o dojeździe i uzyskane certyfikaty będą dodatkowym atutem. 

Jakie informacje na stronie internetowej salonów beauty są dla Ciebie najważniejsze

Obawy Klientek przed nieznanym salonem

Ponad 53% Klientek korzysta tylko z polecanych i znanych im salonów beauty. Za główną przyczynę niechęci do nowych salonów respondentki wymieniły strach przed nieznanym, brak zaufania, anonimowość kosmetyczki, obawę przed jakością usług.

Czy z chęcią korzystasz z usług salonu, którego nie znasz

Główne powody, dla których nie korzystasz z nieznanych salonów

Jak często Klientki korzystają z usług salonów beauty?

Jeśli chodzi o częstotliwość wizyt Klientek w salonach beauty, to 36% ankietowanych korzysta z usług salonów raz w miesiącu, a 26% kilka razy w miesiącu. Najpopularniejsze zabiegi w salonach beauty to manicure/pedicure, zabiegi kosmetyczne na twarz i ciało oraz przedłużanie rzęs, czy wizaż. Widać zwiększający się trend takich zabiegów jak laseroterapie i zabiegi medycyny estetycznej. 

Jak często korzystasz z usług salonów beauty

Najpopularniejsze zabiegi w salonach beauty

Rezerwacje w salonach beauty

Teraz mam dla Was bardzo ciekawe dane dotyczące rezerwacji i odwoływania wizyt przez Klientki. Na pewno każda z Was boryka się z tym problemem. Ankietowane najczęściej zapisują się na wizyty telefonicznie (61,5%), ale jak mogłyście przeczytać w pierwszej części raportu, jednym z najcenniejszych udogodnień dla nich jest system rezerwacji wizyt online. 

Sposoby zapisu na wizytę w salonach beauty

25% Klientek zapomina o umówionej wizycie, dlatego system przypomnień o wizycie jest ważny dla 75% respondentek. Z mojego doświadczenia wiem, że najlepiej działa przypomnienie o wizycie drogą SMSową dzień przed. Jeżeli nie masz automatycznego systemu do rezerwacji i przypomnień, poświęć trochę czasu, aby osobiście skontaktować się z Klientkami, to również dobrze wpłynie na Twój wizerunek i Wasze relacje. 

Czy zdarza Ci się zapomnieć o umówionej wizycie w salonie?

Jak ważny jest dla Ciebie system przypomnień o wizycie

Jeśli chodzi o przyczynę, dla których Klientki nie mogą zapisać się na wizytę w salonie, to jest to głównie związane z brakiem wolnych miejsc w możliwych dla nich terminach. Innymi wymienianymi powodami są: brak opieki nad dzieckiem, brak czasu wolnego i dojazdy. Kontaktując się z Klientką – zawsze podpytaj ją o dogodny dla niej termin, szukaj rozwiązania, spróbuj się dostosować. 

odwolywanie wizyt w salonach beauty

Na co zwracają uwagę Klientki salonów beauty?

Tak jak pisałam – pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, ponieważ od niego zależy, czy Klienta zostanie z Wami na dłużej, a nawet czy będzie Waszym ambasadorem 🙂 Dlatego zobaczcie, na co najczęściej wracają uwagę klientki podczas swojej pierwszej wizyty w salonie: 

Na co zwracają uwagę Klientki podczas pierwszej wizyty w salonie

Porządki w salonie! Zadbaj o jego wygląd, jeżeli chcesz, aby wszyscy czuli się u Ciebie dobrze, a nowe Klientki zostały na dłużej! 

Na jakie elementy wystroju zwracasz uwagę w salonie beauty

Promocje w salonach beauty

Większość ankietowanych raczej zwraca uwagę na promocje w salonach beauty, a jeśli miały okazję to chętnie uczestniczą w programach lojalnościowych. 

Promocje mogą być dobrym sposobem, by wypromować i pozyskać chętnych na wybrane usługi. Natomiast programy lojalnościowe, jak sama nazwa wskazuje – są po to, aby bardziej angażować i zjednywać sobie Klientki, są sposobem na wynagrodzenie im, że stale korzystają z Twoich usług. Zawsze możesz przygotować bardziej spersonalizowane upominki dla swoich stałych bywalczyń. Poczują, że o nie dbasz i Ci na ich zależy. 

Czy zwracasz uwagę na promocje w salonie beauty

Czy zwracasz uwagę na promocje w salonie beauty

Sprzedaż kosmetyków w salonach beauty

Jeśli sprzedajesz kosmetyki w swoim salonie beauty, masz taki zamiar lub chciałabyś zwiększyć ich sprzedaż zobacz, co o sprzedaży kosmetyków w salonach beauty myślą Klientki, na pewno Ci się to przyda. 

Tylko 15,4% respondentek zawsze kupuje profesjonalne kosmetyki w swoich salonach beauty, 63,5% robi to czasami. Ok 22-26% kupuje te same kosmetyki przez Internet lub w hurtowniach, co oznacza, że jeśli chcesz sprzedawać profesjonalne kosmetyki w swoim salonie – powinnaś oferować specjalne rabaty dla swoich Klientek. Cena, pewność produktu, polecenie kosmetyczki i możliwość kontynuacji terapii w domu to główne powody, dla których Klientki chętniej kupują kosmetyki w salonach, wykorzystaj to! 

Jak często decydujesz się na zakup profesjonalnych kosmetyków oferowanych przez salony beauty

Co wpływa na zakup kosmetyków w salonie kosmetycznym

Podział zadań w salonie beauty

67% ankietowanych często spotyka się z sytuacją, gdzie recepcjonistka jednocześnie wykonuje zabieg. Jest to oczywiste w przypadku małych salonów lub działalności jednoosobowych. Dla 45% z nich nie jest to problematyczne. Dla osób, które jednak odczuwają brak podziału ról, głównym problemem jest przerywanie zabiegu lub wydłużanie się jego czasu. Dlatego, jeśli masz własną działalność i pełnisz kilka funkcji w swoim salonie – pamiętaj, aby 100% Twojego czasu było poświęcone wizycie Twojej Klientki, sprawy „recepcji” zostaw na „po wizycie”, nie ulegaj rozpraszaczom, nie wchodź w obowiązki, które w danym czasie nie są związane z Klientką. To jest właśnie obsługa Klienta, profesjonalizm i skupienie na zadaniu od przekroczenia progu salonu, obsługi na recepcji po wykonywany zabieg. Wszystko to wpływa na doznania i opinię Twojej Klientki. Po to przychodzą do Ciebie, by poczuć się wyjątkowo, lepiej, pewniej, zrelaksować się. To jest czas tylko dla nich, dlatego powinny być wyjątkowo traktowane. 

kosmetyczka i recepcjonistka w jednym

Dlaczego może być to problematyczne dla Twoich Klientek? Ponieważ wtedy często zabieg jest przerywany lub jego czas się wydłuża. Klientki płacą za czas poświęcony im, a nie innym zadaniom.

 

Czego oczekują Klientki od salonów beauty?

I na koniec: dziewczyny prosto z mostu! 🙂 Co sprawia, że Klientki chętnie wrócą do Waszego salonu i czego oczekują od Was? Jakość, atmosfera, profesjonalizm to cechy, które sobie cenią Wasze Klientki, gdy o to zadbacie – cena nie jest priorytetem. Pamiętajcie, że w naszym zawodzie nie jesteśmy tylko powiernikiem urody naszych Klientek, ale też ducha a często również życia 🙂 

Co sprawia, że z chęcią chcesz wrócić do wybranego salonu beauty

Czego oczekujesz od personelu w salonie beauty

 

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż