Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Salon Beauty  > Zbuduj zespół, który będzie generował wysoką sprzedaż usług

Zbuduj zespół, który będzie generował wysoką sprzedaż usług

Zgrany i zaufany zespół – to on jest najważniejszym fundamentem biznesu oraz gwarantem rozwoju. Jeśli chcesz generować zyski oraz budować pozytywny wizerunek swojego salonu, zainwestuj w swoich pracowników – nie tylko finansowo, ale przede wszystkim pokładami motywacji, wyzwań i wiary. Budowanie zespołu to ciężka i wymagająca praca. Często opierająca się na metodzie prób i błędów. Aby Ci to ułatwić, postanowiłam podzielić się z Tobą 3 filarami budowania zgranego zespołu.

Zespół to ludzie, którzy go tworzą. Nierzadko zdarza się tak, że każdy z Twoich pracowników jest inny, ale każdy wnosi coś unikatowego do firmy. Warto to wykorzystać i stworzyć załogę skazaną na sukces, która będzie przynosić zyski Twojemu salonowi beauty. Pamiętaj, nie wystarczy mieć w swojej kadrze tylko najlepszych specjalistów. Liczy się również coś więcej. Jesteś ciekawa co? Odpowiedź poznasz po przeczytaniu kolejny wersów tego wpisu.

Wartości i zaufanie

Trudno budować firmę z pracownikami, do których nie ma się zaufania, prawda? A jeszcze trudniej, kiedy nie macie wyznaczonych wspólnych wartości. Dlatego zorganizuj wewnętrzne spotkanie ze swoim zespołem. Ustalcie wspólne wartości w pracy oraz dla salonu beauty. Wysłuchajcie siebie nawzajem. Być może, któryś z Twoich pracowników ma zupełnie inne spojrzenie na pracę. Określcie, co dla Was jest najważniejsze. Może jest to dobra atmosfera, współpraca budowana na zasadach przyjaźni i partnerstwa, wzajemna motywacja, a może wiara we własne siły i niezawodność, która objawia się tym, że zawsze możecie na siebie liczyć. Porozmawiajcie ze sobą otwarcie i w przyjaznej atmosferze. Zmiany oraz szczera rozmowa zawsze wychodzą na dobre.

Rozwój, motywacja, wyzwania

Kiedy rozwija się Twój pracownik, rozwija się również Twoja firma. Prawdopodobnie masz w swoim zespole wartościowych, wyspecjalizowanych ludzi,  którzy nadal chcą iść naprzód. Poszerzajcie swoje kompetencje o kolejne specjalizacje. W ten sposób każda ze stron otrzymuje korzyści. Pracownik ma zagwarantowane zabezpieczenie w formie posiadania dodatkowej umiejętności, a Ty możesz rozwijać swój gabinet o kolejne usługi, co przyniesie Ci zyski. Szkolenia w branży beauty są dość drogie. Jeżeli nie stać Cię na opłacenie kursu dla  Twojego pracownika, bądź z określonych powodów nie chcesz sfinansować całego szkolenia, to sporządźcie regulamin dofinansowań. W tym celu możesz posłużyć się takim kryterium jak staż pracy. Jeśli wiesz, że Twój współpracownik pracuje z Tobą od 4 lat i jesteś z niego zadowolona, możesz zaoferować mu znaczne wyższe dofinansowanie niż pracownikowi, który jest z Tobą związanych kilka miesięcy. Dlaczego? Ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoba pracująca u Ciebie dłużej, będzie wobec Ciebie lojalniejsza i nie zrezygnuje z pracy zaraz po odbytym kursie. Mimo to nie możesz zapominać o podstawowych szkoleniach nowych osób w Twoim zespole. Jeśli widzisz, że ktoś nie daje sobie z czymś rady, a wiesz, że Twój współpracownik z długim stażem jest w tym świetny – poproś go, aby umówił się z nowym pracownikiem po godzinach pracy i pomógł mu nadrobić zaległości. W zamian możesz zaoferować mu podwyżkę za zaangażowanie lub płatny dzień wolny. Motywuj swoich współpracowników do wzajemnego pomagania sobie. Doceniaj ich i dawaj im wyzwania. Nie tylko te związane z tematami beauty. W Twoim zespole znajduje się osoba, która świetnie buduje relacje oraz ma głowę pełną pomysłów? Zaproponuj jej, żeby sprawdziła się wymyślając nową kampanię promującą Twój salon lub zabieg. Nie zapominaj również o nagrodzie, która jeszcze bardziej zachęci ją do działania. Być może okaże się, że masz tuż obok siebie zaradną osobę, która pomoże Ci również w kwestiach związanych z zarządzaniem salonem.

Zwracaj uwagę na kompetencje miękkie

Ostatni i jak dla mnie – najważniejszy filar budowania zgranego zespołu. KOMPETENCJE MIĘKKIE. Dlaczego są tak ważne i na co warto zwrócić uwagę? Branża beauty związana jest usługami, a to wiąże się z codziennym i bezpośrednim kontaktem z klientami. Dlatego niepodważalnym fundamentem sukcesu salonu są pracownicy, ich nastawienie do pracy oraz kompetencje miękkie. To oni są wizytówką Twojej firmy oraz to oni mają największy wpływ na to, czy klient wróci do gabinetu, czy po prostu zamknie za sobą drzwi i już nigdy nie skorzysta z Twoich usług. Dobierając pracowników do swojego zespołu, zwracaj uwagę na kompetencje miękkie, takie jak: umiejętność nawiązywania relacji, sposób wypowiadania się, podejście do klienta oraz chęci do pracy. Jeśli masz w swoim zespole osobę, która naprawdę kocha to, co robi – widzisz to z pewnością w każdym jej ruchu, czynności i zachowaniu w stosunku do klienta. Możesz zauważyć to również po zapisach na zabiegi. Jeśli w terminarzu Twojego pracownika brakuje wolnych miejsc na spontaniczne wizyty, to znak, że klienci go uwielbiają i cenią. Dla gabinetu beauty taki pracownik, to prawdziwy skarb. Jeżeli widzisz takie kompetencje u swojego pracownika – podpatrz jego przepis na sukces. Porozmawiaj z nim. Zapytaj, czy nie chciałby przeprowadzić szkolenia wśród pozostałych współpracowników. Każdy z nich pracuje nie tylko na sukces firmy, ale i swój. Zastanów się również, czego oczekują od gabinetów kosmetycznych klienci – jakiej obsługi, podejścia oraz sposobu komunikacji? Już niebawem przeprowadzę anonimową ankietę: „Czego oczekuje klient w salonie beauty?”. Wyniki oraz wnioski przedstawię w formie wpisu na bloga. Jestem pewna, że pomogą Ci zrozumieć klientów oraz przygotować swój zespół tak, aby świadczył usługi na jak najlepszym poziomie.

Mam nadzieję, że moje 3 filary zgranego zespołu okazały się dla Ciebie przydatne i cenne. Masz pytania? Chcesz podzielić się swoim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem? Zostaw komentarz pod tym postem lub napisz do mnie wiadomość prywatną na moim fanpage’u: https://bit.ly/2U8zncy.

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż