Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Salon Beauty  > Promocje w salonach beauty
promocje w salonie beauty

Promocje w salonach beauty

Dzisiejszym wpisem chciałabym poruszyć zagadnienie promocji w salonach beauty.

Nie da się ukryć, że marketing jest jednym z najważniejszych elementów właściwego i dobrego funkcjonowania salonu. Pokaże Ci najskuteczniejsze narzędzia promocji – bazując na swoim doświadczeniu wiem, że nie wszystkie narzędzia są Ci potrzebne. Z tego powodu skupię się tylko na tych najważniejszych, które dają największe możliwości, a skorzystać z nich może zarówno duży, jak i mały salon.

W poprzednich wpisach na blogu poruszałam zagadnienia dotyczące analizy rynku [tutaj]. Wiesz zatem, gdzie są Twoi klienci i co robią. Wystarczy zatem wybrać odpowiednie narzędzia i działać!

 

REKLAMA ZEWNĘTRZNA (OUTDOOR)

Jednym z najbardziej niedocenianych narzędzi promocji jest reklama zewnętrzna – w branży marketingowej znana jako outdoor.

Mimo nagminnego nadużywania krzyczących bannerów, które zalewają nasze miasta oraz rozwoju Internetu, który spowodował przeniesienie części budżetów outdoorowych na kanały typu: media społecznościowe czy strony internetowe – dobrze przygotowana reklama zewnętrzna jest niezbędnym elementem budowania lokalnej świadomości marki.

Pamiętaj, że celem reklamy zewnętrznej nie powinna być sprzedaż — lecz budowanie świadomości marki w wybranej przestrzeni oraz udzielenie najpotrzebniejszych informacji np. jak dojechać do salonu.

Klient na zapoznanie się z Twoją reklamą ma czasem tylko ułamek sekundy — nie możesz umieścić na niej zbyt dużo informacji.

Skup się na logo, numerze telefonu, adresie strony internetowej oraz kluczowej informacji dla klienta. Nie zapominając oczywiście o odpowiedniej wizualizacji przekazu reklamowego.

Polecam Ci zorganizowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej — dobrej jakości zdjęcia budują zaufanie w oczach Twoich klientów. Unikaj zdjęć stockowych, które są już opatrzone przez większość z nas.

Przykładem reklamy zewnętrznej są: billboardy, banery czy witryny. 

 

MATERIAŁY WSPIERAJĄCE SPRZEDAŻ

Świetnym uzupełnieniem reklamy zewnętrznej są wszelkiego rodzaju materiały drukowane. Kojarzą pewnie Ci się głównie z ulotkami rozdawanymi na ulicach — lecz nie na nich chciałam się skupić.

Materiały drukowane to również: cenniki, katalogi, vouchery. Tak samo jak reklama zewnętrzna w odpowiedniej formie potrafią zdziałać cuda.

Dobrze przygotowana oferta w formie katalogu lub broszury to świetny materiał sprzedażowy.

Wiesz to na pewno, jeżeli Twoimi klientkami są głównie osoby starsze — one dalej lubią czytać materiały drukowane i bardziej im ufają. Trafiają do nich reklamy w gazetkach reklamowych — które zbierają z hipermarketów i przeglądają w domach. Od wielu lat w tym temacie nic się nie zmieniło.

Jeżeli Twoimi klientkami są osoby młodsze — możesz wykorzystać poczekalnie w swoim salonie. To jedno z lepszych miejsc sprzedaży. I nie wymaga od Ciebie praktycznie żadnego zaangażowania.

Klientki, które czekają na usługi: mogą zapoznać się z Twoją ofertą poprzez katalog lub broszurę. Zadbaj o odpowiednie przygotowanie i ekspozycję. Wykorzystaj telewizor.

Zachowaj jednak umiar — nie chcesz by Twoja marka atakowała z każdej strony. 

Skup się na materiałach, które faktycznie potrzebujesz i z których będziesz korzystać. Nie bez znaczenia jest również warstwa wizualna — polecam Ci skorzystanie z pomocy profesjonalnego grafika lub agencji.

 

PUBLIC RELATIONS (PR)

W temacie Public Relations mogłabym napisać wiele. Polecam Ci zaznajomienie się z poprzednimi wpisami, które poświęciłam wyłącznie temu zagadnieniu.

O PR należy dbać — zaufanie klienta ciężko odzyskać. Jeżeli jesteś postrzegana jako właścicielka salonu, który jest tani, trudno będzie Ci podnieść ceny z dnia na dzień. Na Twój wizerunek wpływa wiele czynników, które nie sposób kontrolować — szczególnie na początku drogi. Zadbaj jednak o solidne podstawy. Pracownicy oraz media.

Jeżeli zatroszczysz się o pracowników – to oni zatroszczą się o ciebie. Niezadowolony pracownik to najgorsza wizytówka salonu. 

Przy każdej możliwej okazji będzie robił Ci czarny PR. Traktuj swoich pracowników jako partnerów, ponieważ to właśnie dzięki nim Twój salon funkcjonuje.

Polecam Ci zajrzenie do wpisu na bloga, w którym wyjaśniam jak ważny jest proces rekrutacji [tutaj].

Czarny PR działa równie mocno jak szeptany marketing. Możesz zyskać klientów i równie szybko ich stracić, jeżeli źle postawisz w wyborze pracowników lub będziesz ich źle traktować.

 

Bardzo podobnie jest z mediami — jedna wpadka z mediami może kosztować Cię cały wizerunek Twojego salonu. Aby utrzymać dobre relacje z mediami — najpierw należy nawiązać pierwszy kontakt.

Najłatwiej jest poszukać mediów lokalnych, które są popularne w Twojej okolicy.

Przygotuj wiadomość, w której przedstawisz swoją firmę. Zostaw bezpośredni kontakt do siebie. Zadbaj o jakość reklamy, którą chcesz zostawić w mediach.

 

SOCIAL MEDIA:

To jedno z podstawowych narzędzi promocji wielu salonów w Polsce.

Nie bez przyczyny, ponieważ w ostatnich latach odegrały one kluczową rolę w rozwoju wielu firm. Ich potęga tkwi w relacjach między ludzkich i możliwości dotarcia do milionów osób z całego świata.

Co więcej — praktycznie darmowe — nie wymagają od nas na początku dodatkowych inwestycji.

Osobiście aktywnie działam na Facebooku, Instagramie oraz Youtube. 

 

Planując swoje działania w mediach społecznościowych pamiętaj, aby wyróżnić się i być spójną. Nie ma nic gorszego niż profile, które są nieaktualne oraz prowadzone z doskoku.

 

Informuj swoje klientki na Facebooku o promocjach, ciekawostkach o zabiegach, sposobach na pielęgnację ciała. Korzystaj z grup tematycznych, na których użytkownicy poszukują sprawdzonych gabinetów kosmetycznych i salonów.

 

Doskonałym pomysłem jest również współpraca z blogerami i influencerami, którzy zajmują się tematyką beauty. np. w zamian za darmowy zabieg osoba prowadząca bloga może przygotować artykuł sponsorowany, wpis lub po prostu polecić zabiegi w Twoim salonie. Oprócz budowania silnej marki, można w ten sposób zdobyć wartościowe linki prowadzące do Twojej strony internetowej.

 

AKCJE LOJALNOŚCIOWE:

Idealne na jesień – klientki wracają do nas po wakacjach, często z nowymi potrzebami i problemami. To czas na nowe otwarcie, zmiany, systematyczne działanie. Żegnamy wakacyjne szaleństwa i wracamy do codzienności. Nasze działania w tym okresie są bardziej przemyślane, lepiej zaplanowane. Często szukamy oszczędności — klientki częściej skłaniają się ku programom lojalnościowym. Idealnie byłoby, gdybyś zaplanowała swój program lojalnościowy tak, żeby odbiór profitów dla klientek przypadał właśnie na okresy mniejszego ruchu w salonie.

 

OKAZJE WYNIKAJĄCE Z KALENDARZA:

Bądź na bieżąco z tematycznymi świętami np. Międzynarodowy Dzień Urody czy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych — z okazji tego ostatniego możesz zrobić np. Dzień otwarty dla seniorów. Wyślij zaproszenia, które Twoje klientki przekażą swoim mamom.

Zaproś lekarza, który będzie udzielał bezpłatnych konsultacji, przygotuj broszury na temat pielęgnacji mocno dojrzałej skóry wraz z informacją o Twoich zabiegach.

 

STWÓRZ PAKIETY:

Idealne na okres jesienny, gdy zaczynamy wykonywać specyficzne zabiegi tj. np. złuszczanie kwasami, które zwykle należy wykonywać w serii. To idealny pretekst do promocji pakietów. Sprzedaż zabiegów w pakiecie ma zasadniczą zaletę: dostajemy od razu wszystkie pieniądze bez ryzyka utraty klientki w trakcie trwania serii zabiegów.

 

WYRÓŻNIJ SIĘ:

Sprawdź jakie akcje organizują konkurencyjne gabinety i zaproponuj coś innego! Staraj się działać tak, aby konkurencyjne oferty w konfrontacji z Twoją wydały się mało atrakcyjne.

 

DARMOWE KONSULTACJE:

Analiza stanu skóry, doradztwo w zakresie medycyny estetycznej, bezpłatne badanie znamion. Wybierz odpowiedni dzień — weekend jest lepszy niż dni robocze — i zaproś nowe osoby do wypróbowania Twoich usług. Podczas takich zabiegów możesz także zaproponować plan zabiegów lub zakup profesjonalnych kosmetyków, odpowiednio dobranych do potrzeb pacjenta.

 

WIECZÓR Z MARKĄ KOSMETYCZNĄ:

Lampka wina, przekąski, osoby gotowe podzielić się wiedzą oraz możliwość wzięcia udziału w relaksacyjnym zabiegu. Idealny wieczór! Do współpracy możesz zaprosić dystrybutorów marek kosmetyków, których używasz w gabinecie, a honorowymi zaproszeniami obdarować stałe klientki (koniecznie z ich przyjaciółkami). Taki wieczór będzie nie tylko fajną okazją do promocji — ale również pozwoli Ci zżyć się ze swoimi klientkami.

 

METAMORFOZA: 

Konkurs z metamorfozą jako główną nagrodą jest nie lada przedsięwzięciem, ale nie zrażaj się na początku! Dookoła Ciebie są osoby, dla których współpraca nad takim projektem będzie fajną przygodą oraz możliwością zaprezentowania swoich usług. Kogo możesz zaprosić do realizacji projektu? Poszukaj w swojej okolicy fotografa (który zarejestruje cały przebieg akcji oraz wykona sesję dla uczestniczki), dietetyka (który zadba o to, by przemiana wewnętrzna szła w parze z zewnętrzną), siłownię lub szkołę tańca, lokalną markę lub sklep odzieżowy. Wspólnie przygotujcie program akcji, jego wymogi. Opublikujcie wydarzenie na Facebooku i zaproście jak najwięcej znajomych. Nie zapomnijcie dać znać lokalnym mediom, taki temat na pewno wyda im się ciekawy, być może uda się także objąć wydarzenie patronatem.

 

Jak widzisz pomysłów na promocję jest wiele. Wszystko leży w Twoich rękach! Obserwuj konkurencję, sprawdzaj co sprawdza się u Ciebie i miej otwarty umysł.

Powodzenia! 

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż