Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Salon Beauty  > Marketing relacji – w jaki sposób realizować go w swoim salonie beauty?  

Marketing relacji – w jaki sposób realizować go w swoim salonie beauty?  

Budowanie pozytywnych doświadczeń oraz relacji z klientami to podstawa prowadzenia każdego biznesu. Łatwiej zbudować lojalność i więzi z obecnymi klientami niż zdobyć nowych. Jak w takim razie budować relacje? W tym poście zwrócę uwagę na 5 elementów, które powinnyście wprowadzić, zarządzając swoimi salonami beauty.

Pozytywne relacje. To one w dużej mierze stoją za sukcesem największych przedsiębiorstw, ale i pojedynczych jednostek. Ciężka praca popłaca, ale w połączeniu z umiejętnością budowania pozytywnych i szczerych kontaktów gwarantuje sukces. Marketing relacji – bo to o nim mowa – w kontekście prowadzenia przedsiębiorstwa jest działaniem, które skupia się na budowaniu bezpośredniego kontaktu i więzi z każdym klientem. To relacja, w której obie strony odnoszą korzyści. Nasz klient czuje się doceniony, zauważony, wie, że jego potrzeby zostaną zaspokojone zawsze na najwyższym poziomie. My z kolei mamy pewność, że taka osoba będzie do nas wracała, a nawet przyprowadzała nowych klientów. Jak realizować marketing relacji w swoim przedsiębiorstwie? Poniżej przedstawiam Wam 5 elementów, na które warto zwrócić uwagę.

Zacieśnij więzy z klientem

Prowadzisz swój salon do X lat, masz stałych klientów, jednak na Twoim lokalnym rynku cały czas pojawia się nowa konkurencja? Czas zacieśnić więzy. Jak tego dokonać? Zaproponuj klientowi dodatkowe korzyści, benefity do produktu bądź usługi, którą jest zainteresowany. Dzięki temu podkreślisz i nagrodzisz jego lojalność względem Twojej marki. Przykładowo – klientka umawia się do Ciebie na zabieg mikrodermabrazji – zaproponuj jej pakiet tego typu zabiegów w korzystniejszej cenie. Masz do czynienia ze stałą klientką, która regularnie korzysta z tego samego zabiegu? Raz na jakiś czas pokaż jej, że ją doceniasz. Zaskocz ją i zaproponuj możliwość skorzystania z bezpłatnego zabiegu w Twoim salonie np. maseczki na twarz. Zwróć uwagę, że tego typu benefity powinny być okazjonalne. Nie proponuj bezpłatnie zabiegów, których wykonanie zajmuje Ci dużo czasu, i które są drogie. To ma być gest w stronę klienta, który może zaowocować dobrą opinią wśród jego znajomych, dzięki czemu drzwi Twojego salonu nie będą się zamykać.

Nieco inną strategią może być podwyższenie wartości sprzedawanego produktu. Ponownie przyjmijmy, że do Twojego salonu przychodzi nowa klientka, które jest zainteresowana zabiegiem mikrodermabrazji. To zabieg, który warto regularnie powtarzać, aby efekty zostały zauważone. To świetna okazja, aby zbudować lojalność nowej klientki. Zaproponuj jej pakiet, gdzie w cenie zyskuje dodatkowo jeden bezpłatny zabieg mikrodermabrazji do wykorzystania w dowolnym czasie. W ten sposób zapewniasz sobie pewny i większy utarg oraz lojalność. Twoja klientka czuje się nagrodzona i doceniona już jako nowy gość Twojego salonu. To były dwie strategie sprzedażowe, które można wykorzystać w stosunku do stałych, ale i nowych klientów.

 

 

E-mail marketing 

E-mail marketing oraz newsletter to świetne narzędzia do podtrzymywania relacji oraz informowania o nadchodzących okazjach w salonie. Newsletter pozwala na bezpośredni kontakt i dostosowanie komunikatów do danej grupy docelowej. Przykładowo, organizujesz promocje na letnie zabiegi w swoim salonie beauty? To świetny pretekst do wysłania newslettera. Innym rozwiązaniem może być wysyłka e-maila informującego o nowych zabiegach, jakie wprowadziłaś do swojego gabinetu. Wypisz w wiadomości wszystkie najważniejsze informacje o zabiegu, jego przebiegu, zastosowaniu, przeciwwskazaniach oraz efektach. W ten sposób nie tylko promujesz nową usługę w swoim salonie, ale i edukujesz swoich klientów, co wpływa na budowanie relacji pełnych zaufania.

 

Programy lojalnościowe

Temat pakietów lojalnościowych już nieraz poruszałam w moich wpisach. To działanie jest zdecydowanym must have, kiedy prowadzisz biznes oparty na sprzedaży produktów/usług. Klienci chętniej kupują oraz decydują się na usługi tych marek, które oferują coś w zamian za lojalność. Sprawdź, co oferują inne salony beauty. Następnie przygotuj koncept programu lojalnościowego, który będzie wyróżniał Twój salon na tle konkurencji. Zastanów się co możesz zaoferować swoim odbiorcom – co będzie zarazem atrakcyjne dla nich i opłacalne dla Ciebie? Postaw na swoją kreatywność! Chcesz dodatkowo wynagrodzić lojalność swoich klientów? Organizuj raz na kilka miesięcy otwarte eventy ze specjalistą w swoim salonie. Może to być np. spotkanie z dietetykiem. Tego typu wydarzeniom może towarzyszyć seria zabiegów pokazowych, jakie oferujesz w swoim gabinecie. Zaproś stałe klientki i zbuduj więzi oraz relacje!

Jakość obsługi

Pierwsza wizyta w salonie ma kluczowe znaczenie dla klienta. To podczas niej ocenia estetykę i wygląd salonu, jakość obsługi oraz oferowanych usług. Już w tym czasie ważne jest nawiązywanie relacji. Warto przeprowadzić z nowym klientem krótką rozmowę, zapytać o jego potrzeby, problemy związane z pielęgnacją. Zaproponuj coś od siebie. Jeśli widzisz, że Twoja klientka ma problem z suchą skórą zaoferuj jej np. bezpłatne próbki kosmetyków przeznaczone do pielęgnacji suchej skóry, które masz w swoim salonie. Zapytaj jej, czy chciałaby się czegoś więcej dowiedzieć o jakimś zabiegu, który od dawna ją interesuje. Chcesz wyróżnić się spośród innych salonów? Przygotuj bezpłatny produkt, który możesz wręczać klientom podczas wizyty. Możesz stworzyć instruktaż odpowiedniego demakijażu twarzy z wykorzystanie kosmetyków, które polecasz. Opraw go w ciekawe, przykuwające uwagę grafiki, wydrukuj i gotowe.

 

Ludzka twarz

W budowaniu relacji ważne jest ukazanie ludzkiej twarzy, zmniejszenie dystansu i pozwolenie na poznanie siebie jako osoby. W rozmowie z klientami skracaj dystans, nie posługuje się specjalistycznym słownictwem, a nawet jeśli go stosujesz, to wyjaśniaj jego znaczenie. Mów tak, aby osoba spoza branży mogła zrozumieć, co chcesz jej przekazać. Im bardziej klient Cię polubi i będzie czuł się dobrze w Twoim towarzystwie – tym chętniej do Ciebie wróci.

To pięć z mojej perspektywy najważniejszych elementów i działań, na które warto zwrócić uwagę, chcąc zbudować relacje z klientami. Jakie są Twoje doświadczenia w tym obszarze? Podziel się swoją historią w komentarzu.

 

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż