Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Internet  > 5 form niezawodnego content marketingu w salonach beauty – wprowadzenie do wykładu podczas Targów Beauty Forum

5 form niezawodnego content marketingu w salonach beauty – wprowadzenie do wykładu podczas Targów Beauty Forum

Czym jest marketing treści? W jaki sposób skutecznie realizować go prowadząc salon beauty? Na co warto zwrócić uwagę tworząc unikalne i wartościowe treści? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego wpisu, który jest zapowiedzią mojego wykładu Content marketing – zostać ekspertem w oczach swoich klientów”, który odbędzie się już 22.09 podczas Targów Beauty Forum. Więcej informacji znajdziesz na: www.jesien.beauty-fairs.com.pl.

Prowadząc salon beauty musisz wiedzieć, że jedną z kluczowych zasad pozyskiwania stałych i lojalnych klientów jest zdobycie ich zaufania. W tym właśnie pomaga dziedzina marketingu jaką jest content marketing. Według mojej definicji content marketing jest strategią pozyskiwania klientów za pomocą przydatnych publikacji, które odpowiadają na ich potrzeby oraz wpływają na poziom ich wiedzy oraz świadomości. To działanie marketingowe, które odgrywa dużą rolę w kreowaniu wizerunku eksperta wśród konsumentów, co przekłada się na wyniki sprzedaży.

Jak zdobyć zaufanie klienta za pomocą treści? – case study

Wyobraź sobie, że regularnie publikujesz specjalistyczne i poradnikowe posty dotyczące pielęgnacji, które rozwiązują problemy Twoich odbiorców. W każdym miesiącu na Twoim facebookowym fanpage’u przybywa obserwujących. Dostajesz nowe pozytywne opinie, widzisz, że zdobywasz zaufanie. Teraz wyobraź sobie swój fanpage, na którym sporadycznie dodajesz posty promujące Twój salon, zazwyczaj są to posty sprzedażowe skupione wokół zabiegów, które oferujesz. Pierwszy fanpage dostarcza Ci bezpłatnie dużą dawkę praktycznej wiedzy, a drugi informuje głównie o dostępnych zabiegach w salonie. Idąc jeszcze dalej, postaw się w roli klienta, który szuka zaufanego salonu kosmetycznego. Wchodzisz na oba fanpage w celu sprawdzenia opinii i publikowanych treści. Odpowiedz sobie szczerze, który z nich bardziej wzbudza Twoje zaufanie? Tę odpowiedź zostaw dla siebie. To co chcę Ci przekazać, to fakt, że realizując marketing treści w działaniach marketingowych swojego salonu budujesz przede wszystkim zaufanie i sympatię, co przekłada się na sprzedaż oraz liczbę lojalnych klientów. Jesteś ciekawa po co jeszcze realizować działania content marketingowe? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Po co realizować marketing treści?

Jednym z kluczowych celów content marketingu jest przede wszystkim budowanie wizerunku eksperta. Publikując na blogu oraz fanpage’u  liczne treści o charakterze poradnikowym kreujesz wizerunek eksperta, który w branży beauty jest niezwykle ważny. Dlaczego? Bo to właśnie dzięki niemu zdobywasz zaufanie klientów oraz ich sympatię. Każdy klient, który zobaczy w Tobie eksperta będzie przekonany, co do jakości usług, które oferujesz w swoim salonie. Będzie czuł się w Twoich rękach pewnie i z chęcią skorzysta z Twojej oferty. To właśnie jeden z argumentów, dla których warto postawić na content marketing. Kolejnym jest edukacja. Pamiętaj – edukując pomagasz. Pokazujesz swoim potencjalnych klientom, że Ci na nich zależy, że nie sprzedajesz tylko usług i produktów, ale przede wszystkim ideę nowego podejścia do klienta, której największą wartością jest szczerość i chęć pomocy. Edukuj swoich klientów pod kątem odpowiedniej pielęgnacji oraz zabiegów, które przeprowadzasz. Otwarcie mów o ich efektach i przeciwwskazaniach. W ten sposób pokazujesz ludzką twarz i wychodzisz naprzeciw potrzebom swoich klientów, co z pewnością zostanie docenione. Trzecim powodem, który wyróżnia content marketing spośród innych działań marketingowych jest dostarczanie wartościowych treści. Chcąc publikować jak najlepszej jakości merytoryczne i wartościowe materiały, powinnaś przede wszystkim zwrócić uwagę na problemy, potrzeby i bolączki swoich odbiorców związane pielęgnacją oraz kosmetyką. W ten sposób pozyskujesz atrakcyjne tematy, które możesz poruszyć w formie wpisów na blogu czy wideoporadników. Już wiesz, dlaczego warto postawić na marketing treści w salonie beauty. Jesteś gotowa na poznanie pierwszych 5 form niezawodnego content marketingu? Do dzieła!

5 form niezawodnego content marketingu

Blog 

Blog to jedno z podstawowych narzędzi content marketera, które buduje zaangażowanie oraz edukuje. Dlaczego? Ponieważ prowadzone na nim działania często przekładają się na marketing szeptany oraz poprawę pozycjonowania strony w wyszukiwaniach Google. Warto wykorzystywać go do promowania swojego salonu oraz budowania lokalnego autorytetu w branży beauty. Jeśli Twoim celem jest regularna publikacja wpisów na blogu, warto stworzyć listę tematów, które zainteresują Twoich odbiorców. Aby poznać ich potrzeby i problemy warto tworzyć persony, które są niezbędnym narzędziem podczas budowania strategii marki. Więcej o możliwych metodach poznania potrzeb swoich odbiorców dowiesz się podczas wykładu Content marketing – zostać ekspertem w oczach swoich klientów”. 

Artykuły PR

Kolejną formą, która znacząco wpływa na budowanie pozycji eksperta są artykuły PR publikowane w mediach zewnętrznych na przykład na portalach, w magazynach, prasie. W skład artykułów PR wchodzą m.in. artykuły eksperckie, edukacyjne oraz advertoriale, czyli płatna reklama prasowa, która w stopce lub nagłówku określana jest jako artykuł sponsorowany. Szczególnie w fazie budowania świadomości marki warto postawić na artykuły PR – chociażby w prasie, na portalu lokalnym bądź skierowanym do kobiet. Dzięki temu działaniu docieramy do nowego grona odbiorców. Zanim zdecydujesz się na publikację artykułów promujących Twoje zabiegi oraz salon, zastanów się na jakim portalu lub w jakim magazynie znajdziesz swoją grupę docelową. W ten sposób masz większą pewność, że Twoje działania PR będą trafne.

Webinary

Alternatywą dla wiedzy przekazywanej za pomocą bloga są webinary. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu możesz wypromować nowy zabieg, przekonać do niego swoich odbiorców, podkreślić swój ekspercki wizerunek, edukować swoich klientów i przede wszystkim zdobywać ich zaufanie. W tym przypadku również wypisz tematy, które mogą zainteresować Twoich klientów i zorganizuj webinar. Jeśli to Twoje pierwsze szkolenie on-line postaw na możliwość oglądania go bezpłatnie. 🙂

Nagrania wideo i podcasty

Od kilku lat można zauważyć znaczący wzrost popularności takich formatów, jak: wideo oraz podcasty.To narzędzia, które w łatwy sposób pozwalają odbiorcom przyswoić wiedzę, a także wzbudzają większe zainteresowanie oraz zaangażowanie. Przekaz w formacie wideo czy podcastu jest zdecydowanie szybszy i wygodniejszy dla odbiorcy niż tekst. Obecnie wideo jest formatem premiowanym przez Facebook. Oznacza to, że wideo organicznie dociera do większej liczby odbiorców niż zwykły post. To forma contentu, na którą w mniejszym bądź większym stopniu powinien zwrócić uwagę każdy salon.

Dłuższe posty na Facebooku

Dłuższe posty na Facebooku, to kolejna alternatywa dla wpisów na bloga, jednak która nie powinna ich całkowicie zastępować. Ja osobiście bardzo lubię dłuższe, edukacyjne posty, ponieważ umożliwiają przekazywanie odbiorcom cennej wiedzy tu i teraz. Odwiedzając mój fanpage każdego tygodnia trafisz na przynajmniej jeden, dłuższy post, który kieruję do swoich odbiorców. 🙂

To pięć z dziesięciu form content marketingu, które zawsze wyróżniam podczas moich wykładów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, pogłębić swoją wiedzę dotyczącą marketingu treści – weź udział w moim wykładzie już 22.09 podczas Targów Beauty Forum. Z mojego wykładu dowiesz się m.in.:

– Po co realizować content marketing?

– Czym jest content marketing?

– Co można zyskać dzięki działaniom content marketingowym?

– Jak określać cel działań content marketingowych?

– Jak kreować wartościowe treści dla odbiorców?

– Poznasz 10 form niezawodnego content marketingu.

– Dowiesz się, jak sprzedawać content marketing?

– Jak dobierać kanały dystrybucji i sprzedaży?

– Czym jest lejek sprzedażowy.

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż