Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Internet  > Jak pozyskiwać klientów online?

Jak pozyskiwać klientów online?

Odnowiłaś salon, zainwestowałaś w reklamę outdoorową (billboardy, plakaty), dałaś ogłoszenie w lokalnej gazecie, a klientów nadal nie przybywa? Czasem walutą przetargową nie jest pieniądz, tylko energia i wiedza. Poznaj 5 sposobów, aby zdobyć klientów online!

1. Aktywność na forach i grupach zainteresowań
Dziś mając problem lub pytanie często zadajemy nurtujące nas pytania na forach czy w grupach dyskusyjnych. Niestety wiedza przedstawiana przez ich członków nie zawsze zasługuje na miano fachowej. Wykorzystaj tę sytuację i wyjdź naprzeciw oczekiwaniom pytających: wypowiadaj się w grupach jako ekspert, potwierdzając rzetelność informacji swoim stanowiskiem. Pamiętaj jednak, że będzie to korzystne dla Ciebie jedynie w sytuacjach, w których jesteś absolutnie pewna swoich kompetencji. Niefachowość wiedzy na pewno nie zadziała na Twoją korzyść.
Dlaczego wypowiadanie się w grupach może być skuteczne? Pokazuje potencjalnym klientkom, że jesteś zawodowcem w swojej dziedzinie, w dodatku przychodzisz z pomocą w niejednokrotnie trudnych lub nagłych sytuacjach. Wszelkiego rodzaju porady zaskarbią Ci sympatię użytkowników, a ci z pewnością chętniej skorzystają z usług kogoś, kogo poznali jako profesjonalnego, aktywnego i miłego.

2. Prowadzenie bloga
Tworzenie wpisów dotyczących najczęściej interesujących klientów zagadnień również jest skutecznym sposobem docierania do nowych osób. Blogi pozwalają na ukazanie kulisów pracy, opisanie zabiegów, przedstawienie najnowszych nowinek w branży. Dzięki nim przyciągamy czytelników na dłużej: po przeczytaniu jednego dobrego wpisu z chęcią sięgną po kolejny. Często dzięki nim znajdują nas klienci, którzy w innym wypadku nie mieliby pojęcia o naszej placówce. Zwabieni ciekawym tematem z pewnością dowiedzą się, kto jest autorem wpisu.

 

computer-768608_960_720.jpg

3. Aktywność w mediach społecznościowych
To jeden z najprostszych sposobów pozyskiwania nowych klientów. Regularne dodawanie postów w mediach społecznościowych pozwala na zbudowanie zaufania: dzięki temu klienci widzą, że nasz salon prężnie działa. Informujmy ich o zniżkach, promocjach, nowych zabiegach.

WBWKY1FQ2I.jpg

4. Umieszczanie reklam na portalach
Reklamy to nie tylko billboardy czy plakaty, ale także bannery np. na portalach w internecie. Zastanów się, na jakich stronach najczęściej przebywają Twoi potencjalni klienci. Być może to strony związane z branżą beauty, albo portale miejskie? Zainwestuj w reklamę właśnie tam.

5. Obserwowanie słów kluczowych
Z pomocą przychodzą takie narzędzia do monitorowania słów kluczowych. Pozwalają na obserwowanie haseł, np. “kosmetolog Katowice” i informują Cię, gdy taka fraza pojawi się w internecie. Dzięki temu możesz w łatwy sposób odpowiedzieć na pytania czy podsunąć pomysł wizyty w Twoim salonie. Kiedy więc ktoś pyta na swojej tablicy o dobrą kosmetolog w Katowicach, Ty zostajesz o tym powiadamiana, dzięki czemu możesz zareagować.

pexels-photo-67112.jpeg

Brak komentarzy

Sorry, the comment form is closed at this time.