5 sposobów na skuteczną sprzedaż produktów i usług
Sprzedaż produktów takich jak kosmetyki i akcesoria kosmetyczne to ważny aspekt działalności salonu. Dzięki prężnie działającej sprzedaży Twój salon zyskuje, właściwie nie wymagając od Ciebie dodatkowego zaangażowania. Sprzedaż produktów najczęściej należy do zadań osoby pracującej na recepcji. Z tego względu należy zadbać, aby pracownik recepcji był odpowiednio przygotowany do tego zadania. Więcej o odpowiednim zarządzaniu recepcją znajdziesz w moim wpisie Recepcja – serce salonu beauty.
Poza sprzedażą produktów, ważna jest też regularna sprzedaż usług. Nikt z nas nie lubi, gdy terminarz salonu beauty świeci pustkami. Jak więc sprzedawać produkty i usługi w Twoim salonie beauty? Przedstawiam 5 skutecznych sposobów 🙂
-
Informuj o produktach i usługach
Ty znasz swoje produkty i usługi na wylot, przez to masz wrażenie, że wszyscy wokół też wiedzą o nich wszystko. To błąd! Twoi klienci to często osoby, które na co dzień zajmują się czymś zupełnie innym, niż fryzjerstwo czy świat beauty. Wyjdź im naprzeciw i informuj o produktach i usługach. Gdy klient skorzysta z danego zabiegu, zaoferuj mu inny, który uskuteczni działanie poprzedniego. Jeśli Twoja klientka właśnie skorzystała z usług fryzjerskich, zaproponuj jej zakup produktów do pielęgnacji włosów. Ważna jest tutaj edukacja: przekaż całą swoją wiedzę o działaniu i skuteczności produktów, w innym wypadku przekonanie klientów do wydania dodatkowych pieniędzy może skończyć się fiaskiem.
2. Wyspecjalizuj się w świadczeniu specyficznych usług i promuj je
To, czy świadczyć będziesz szeroki wachlarz kompleksowych usług, czy zajmiesz się jedynie kilkoma zabiegami zależy od Twojej strategii biznesowej. Niezależnie od obranej przez Ciebie ścieżki w promocji produktów i usług, postaw na kilka z nich. Możesz ustalić, że w danym miesiącu, kwartale czy półroczu kładziesz szczególny nacisk na dany rodzaj zabiegów. Dzięki temu wysyłać będziesz jasny i jednoznaczny komunikat, który zapadnie odbiorcom w pamięć. Podsumowując: nawet jeśli w Twoim gabinecie skorzystać można z bardzo zróżnicowanych zabiegów i produktów, promuj wybrane i co jakiś czas zmieniaj strategię promocji.
3. Obniżaj próg wejścia
Wokół Twojego salonu mieści się wiele innych, konkurencyjnych placówek? Jeśli tak, na pewno już zdążyłaś się zorientować, że walka cenowa nie jest skuteczna. Zachęcaj klientów do skorzystania z Twoich usług na inne sposoby. Jeden z nich to oferowanie próbnych zabiegów. Jest to szczególnie skuteczne w przypadku usług, które są kosztowne i niewiele osób może sobie na nie pozwolić. W takim wypadku próbne zabiegi bądź pokazy zabiegów przeznaczone dla wąskiej grupy odbiorców sprawdzą się jako wabik.
4. Bazuj na poleceniach i dobrych opiniach
Badania pokazują, że o wyborze danego salonu beauty decydują pozytywne opinie na jego temat. Skorzystaj z tej zależności i promuj się w naturalny sposób. Oferuj klientom, którzy przyprowadzą kolejnych klientów, specjalne zniżki. Na przykład: jeśli ktoś już jest klientem Twojego salonu i przyprowadzi kolejną osobę, obie otrzymują zniżkę. To bardzo skuteczny sposób, ponieważ każdy z chęcią skorzysta z niższych cen ulubionych usług, a nowi klienci na pewno szybko przekonają się do Twojego salonu i będą go wybierać.
5. Twórz programy lojalnościowe
Doceniaj lojalnych klientów. Spraw, by każda wizyta w Twoim salonie zachęcała do kolejnej. Możesz to osiągnąć na przykład tworząc karty lojalnościowe, dzięki którym zbierać można pieczątki za kolejne odwiedziny i skorzystanie z Twoich usług. Dzięki temu klienci poczują, że zmiana salonu nie ma sensu – w końcu Twój salon dba o stałych gości.