Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Motywacja  > Jak zacząć biznes w branży kosmetycznej w tym z makijażem permanentnym?
jak zaczac biznes beauty

Jak zacząć biznes w branży kosmetycznej w tym z makijażem permanentnym?

Jak zacząć biznes w branży kosmetycznej w tym z makijażem permanentnym? 

Z roku na rok biznes beauty staje się coraz bardziej popularny. Jak wybić się na tle rosnącej konkurencji? Jak przyciągnąć klientki, tak by pozostały z nami na dłużej? Jak stworzyć miejsce będące gwarantem jakości? Te pytania zadaje sobie każda z początkujących osób, która planuje założenie własnej działalności. W poniższym wpisie przygotowałam dla was kilka istotnych wskazówek, które mogą być pomocne podczas wprowadzania firmy na rynek. 

Badanie rynku  

Jedną z najważniejszych rzeczy, o której powinna pomyśleć, każda początkująca w tej branży bizneswoman jest analiza rynku oraz rozeznanie się w działaniach konkurencji. Istotna jest wielkość miasta, w którym ma powstać salon, rodzaje zabiegów i usług jakie będą w nim świadczone oraz rozpiętość cenowa. Skutecznym rozwiązaniem jest zapoznanie się z opinią klientek oraz osób w Twoim bliskim otoczeniu, dowiedzenie się czego brakuje im w istniejących salonach w okolicy, z jakich zabiegów chciałyby skorzystać, które usługi są przez nie najczęściej stosowane, jaki mają stosunek do cen zabiegów? Pozyskanie odpowiedzi na powyższe pytania pozwoli na skomponowanie swego rodzaju fundamentu, na którym będziesz mogła pracować.  

Biznesplan  

Biznesplan jest elementem kluczowym podczas zakładania własnej działalności. To właśnie na jego podstawie będziesz mogła usystematyzować kolejne działania, powinien on zawierać: opis przedsiębiorstwa, jego charakterystykę, oferowane przez nie produkty oraz usługi, plan strategii marketingowej, plan finansowy oraz analizę SWOT.  

jak zaczac w branzy kosmetycznej

Lokal 

Tutaj po raz kolejny warto jest obserwować rynek. Miejsce, w którym powstanie Twój biznes może być elementem decydującym o jego sukcesie. Nie jest najistotniejsze czy będzie on znajdował się w centrum czy też na obrzeżach miasta, lokalizacja musi być przede wszystkim wygodna dla klienta. Bliskość komunikacji miejskiej czy dostępność parkingu to dodatkowy plus w oczach klienta.  

Dopełnienie formalności 

Założenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z dopełnieniem wielu formalności. Aby zarejestrować własny biznes należy wpisać go do Ewidencji Działalności Gospodarczej, przedsiębiorstwo musi również otrzymać nr NIP i REGON oraz posiadać własne konto bankowe. Firma będzie wymagała również uzyskania wielu pozwoleń, zwłaszcza tych sanitarnych, które są niezbędne do zarejestrowania działalności.  

Pracownicy 

Twoja firma nie może obyć się bez wykwalifikowanej kadry, która zapewni klientkom najwyższą jakość świadczonych usług. Dlatego nie żałuj inwestycji w swoich pracowników, kursy, szkolenia oraz samorozwój może zadecydować o sukcesie Twojego przedsiębiorstwa. Z myślą o osobach takich jak Ty przygotowałam ebooki, które zapewnią Ci niezbędną wiedzę zarówno w zakresie beauty, jak i samego funkcjonowania firmy na rynku. Pamiętaj również o obsłudze klienta. Salon, w którym panuje miła i przyjazna atmosfera zapewni Ci stałych klientów.  

Tu możesz sprawdzić moje ebooki: 

https://stanislawska.pl/kategoria-produktu/pliki-online/ 

Strategia i marketing 

Zaplanuj strategię działań, wyznacz sobie cele oraz czas ich realizacji. Stwórz wizję swojej firmy. Ustal działania priorytetowe, na które musi być położony największy nacisk. Dla nowo otwartego salonu kwestią kluczową będzie pozyskanie klientów oraz budowanie świadomości marki. Dobrze jest by cele, które sobie wyznaczysz były mierzalne, dzięki czemu będziesz mogła stale je monitorować oraz obserwować ich efekty.  

W nowoczesnym biznesie ważnym jest wyznaczenie grupy docelowej, do której będą skierowane usługi Twojej firmy. Wykreowanie potencjalnego odbiorcy, czyli tzw. persony pomoże Ci lepszym dopasowaniu się do potrzeb i oczekiwań klienta, a co za tym idzie w personalizacji świadczonych usług.  

Zastanów się jakimi metodami najłatwiej dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów. Jakie kanały pozwolą na najlepszą komunikację z klientem. Do tych celów możesz wykorzystać social media, influencerów, artykuły w prasie branżowej lub lokalnej, blog czy eventy, które pozwolą Ci zbliżyć się do odbiorcy. Nie zapominaj również o marketingu szeptanym – znana od zarania dziejów poczta pantoflowa to nadal jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klienta. Jak pokazują badania najwięcej klientów pozyskiwanych jest poprzez rekomendacje.  

Możesz to sprawdzić w moim raporcie: 

https://stanislawska.pl/potrzeby-i-oczekiwania-klientow-wzgledem-salonow-beauty/ 

Mając określone wyżej wymienione elementy można przejść do konkretnych działań. W zależności jakie kanały informacyjne zostały przez Ciebie wybrane podczas tworzenia planu marketingowego należy rozplanować działania, które będą prowadzone za ich pośrednictwem. Stwórz koncepcje dla Twojej firmy, zaplanuj kalendarz publikacji, posty i wpisy w wybranych przez siebie mediach. Tak by klient na bieżąco był informowany o obecnych nowościach firmy, jednocześnie należy zachować umiar tak, by nie czuł się przeciążony nadmiarem treści. 

Kontroluj postępy i skuteczność działań możesz posłużyć się miernikami efektywności, inaczej określanymi KPI. W zależności od wyznaczonych celów, miernik ten pokaże Ci jakie postępy robi Twoja firma, wskaźnik może stanowić np. miesięczna liczba klientów, polubień Twoich fanpage’y w social mediach, liczba opinii oraz wzmianek o Twoim salonie.  

Jak pozyskać dofinansowanie na otwarcie oraz szkolenia? 

Dofinansowanie dla nowopowstającego biznesu mogą być pozyskane zarówno z Urzędu Pracy, jak i z Unii Europejskiej. Dotacje, czyli bezzwrotna, jednorazowa pomoc finansowa udzielana określonym podmiotom, które muszą jednak spełniać określone warunki, aby środki finansowe zostały przyznane. Dotacja jaką może przyznać Urząd Pracy jest uzależniona od kwoty, którą otrzymał on na te cele. Więcej informacji można znaleźć regulaminach poszczególnych placówek.  

Dotacje z Unii Europejskiej obejmujące inwestycje takie jak np. zakup nowego sprzętu są głównie dostępne w formie pożyczek.  

Rozj firmy nie jest możliwy bez inwestycji w naukę oraz podnoszenie kwalifikacji własnych oraz pracowników. O jakości usług świadczonych w firmie stanowią między innymi kompetencje kadry, bowiem dzięki nim jest budowana renoma przedsiębiorstwa.  

Więcej informacji znajdziesz na: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/skorzystaj/wsparcie-dla-mikro-malych-lub-srednich-przedsiebiorcow/ 

 

Jak znaleźć najlepsze kursy i szkolenia z makijażu permanentnego? 

W wielu miastach organizowane są szkolenia oraz kursy w zakresie makijażu permanentnego. Niejednokrotnie jednak nie są one wystarczająco satysfakcjonujące. Chcę polecić Ci rzetelny i sprawdzony system nauki stworzony przeze mnie oraz mój zespół ekspertów. https://stanislawska.pl/sklep/ 

Jak wybierać urządzenia i produkty do swojego salonu, na jakich produktach pracować (np. pigmentach). 

Rozpoczęcie własnego biznesu to wyzwanie, ale też ogromna satysfakcja z każdego sukcesu osiąganego przez Twoją firmę. To co przedstawiłam w powyższym wpisie jest bardzo skondensowanym spisem czynności, które musisz wykonać zanim rozpoczniesz przygodę z własną działalnością. Zachęcam Cię do przeczytania innych wpisów na moim blogu, ale też stałego poszerzania wiedzy poprzez szkolenia, webinary, czy inne formy zdobywania wiedzy. Pamiętaj, że nic samo się nie zrobi, jestem pewna, że osiągniesz sukces!  

 

 

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż