Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Bez kategorii  > Z lekcji marketingu: czym są teasery i kiedy warto je stosować w promocji swojego salonu beauty?

Z lekcji marketingu: czym są teasery i kiedy warto je stosować w promocji swojego salonu beauty?

Szukasz nowego pomysłu na reklamę swojego salonu? Chcesz wyróżnić się na tle innych i zaoferować klientom nowe doświadczenia? W tym wpisie przedstawię Ci ciekawą formę działań marketingowych, która zainteresuje Twoich klientów. 

Człowiek z natury jest ciekawy. Jeśli konkretny temat nas zainteresuje – chcemy dowiedzieć się więcej. Zaczynamy szukać dodatkowych informacji, aż do momentu, gdy nasza ciekawość zostanie zaspokojona. Faktem jest również, że współcześnie jesteśmy zasypywani różnorodnymi reklamami i wiadomościami, które sprawiają, że czujemy się przytłoczeni nadmiarem treści. Tak samo należy spojrzeć na klientów swojej firmy. Warto zastanowić się, co ich interesuje oraz jak ich zaintrygować, jednocześnie nie przekazując im zbyt wiele informacji na raz. Kiedy już ustalimy, co chcemy zakomunikować naszym klientom, zastanówmy się jaka forma przekazu będzie najlepsza. Świetnym rozwiązaniem w takiej sytuacji może być teaser!

Czym jest teaser?

Zacznijmy od wyjaśnienia, co oznacza to pojęcie. W języku angielskim “to tease” oznacza drażnić, zaczepiać. W marketingu teaserem możemy określić każde nieoczywiste hasło, zdjęcie czy spot, które przekazuje odbiorcy jedynie namiastkę informacji. Jest to pewna forma zaczepki, która ma na celu zaintrygowanie klientów. Intrygujemy nie odkrywając przed odbiorcą wszystkich kart i wytwarzamy otoczkę tajemniczości. Wysyłamy jedynie ograniczony komunikat – bodziec i wymaga od odbiorcy interakcji, pogłębienia wiedzy. Zmusza go do przeszukania dostępnych źródeł informacji, aby zaspokoić ciekawość. Uwieńczeniem całego procesu jest zdradzenie klientowi tajemnicy, wyjaśnienie co chcemy mu zaoferować.

3 kroki do stworzenia dobrego teasera

Jakie wymagania musi spełnić teaser, aby był skuteczny? Poznajcie trzy główne czynniki, które wypływają na jego potencjał: komunikat, medium oraz czas.

Stwórz interesujący komunikat 

Pierwszym krokiem do stworzenia dobrego teasera jest ustalenie, jaką informację pragniesz przekazać swoim odbiorcom. Aby Twój komunikat przykuł uwagę, powinien być:

  • oryginalny – a przez to dający do myślenia i zapadający w pamięć,
  • nieoczywisty – wymagający od odbiorcy zastanowienia się nad jego znaczeniem,
  • dosadny, mocny i kontrowersyjny – bo takie przesłanie wzbudza emocje i dyskusje.

Dobierz odpowiednie medium  

W dalszej kolejności wybierz najlepszy sposób komunikacji ze swoim otoczeniem. W tym miejscu najważniejszym zadaniem jest dobór odpowiednich mediów. Odpowiedz sobie na kilka pytań: w jaki sposób dotychczas komunikowałaś się z klientami, jakie posiadasz media społecznościowe, ile funduszy jesteś w stanie przeznaczyć na nową kampanię? Twoja firma posiada konta w social media? Świetnie! Wykorzystaj ich potencjał. Niezwykle ważny jest dobór odpowiednich kanałów komunikacji, w końcu na pewno chcesz, aby komunikat dotarł do jak największego grona odbiorców.

Ustal harmonogram komunikacji 

Czas odgrywa tutaj istotną rolę. Stworzyłaś już interesujący komunikat, wybrałaś sposób komunikacji, teraz przygotuj harmonogram kampanii. Od momentu wypuszczenia teasera musi upłynąć wystarczająco dużo czasu, aby informacje dotarły do Twoich odbiorców. Jednocześnie nie możesz zbyt długo zwlekać z przekazaniem im kompletu informacji i tym samym zaspokojeniem ich ciekawości. Odstęp czasu między pierwszym zaczepieniem odbiorcy, a zdradzeniem mu tajemnicy jest kluczowy, aby Twoja reklama była skuteczna.

Teasery w promocji Twojej firmy

Wiesz już, czym jest teaser i znasz trzy podstawowe kroki do jego stworzenia. Zadajesz sobie pytanie, jak i gdzie zastosować tę formę promocji? Najlepszym pomysłem będzie wykorzystanie teasera gdy planujesz wprowadzić do oferty swojej firmy coś naprawdę wyjątkowego – nowy produkt, usługę czy zabieg. Poznałaś rewolucyjny produkt i chcesz zainteresować nim swoich klientów? To właśnie idealna okazja na stworzenie teasera! Jednak nie może to być drobna zmiana w już posiadanej ofercie. Nowinka musi być naprawdę wystrzałowa i interesująca. Zaczynając od podstaw – przygotuj intrygujące hasło, które podkreśli wygląd, charakterystykę, a może zastosowanie produktu. Dobierz ciekawą grafikę czy krótkie video i opublikuj informację. I już – właśnie zyskałaś zainteresowanie swoich klientów! Teraz daj im trochę czasu, aby jeszcze bardziej pobudzić ich ciekawość, a wreszcie przedstaw im nowość w swojej ofercie.

Dzięki takiej promocji z pewnością podkreślisz unikatowy charakter produktu i zachęcisz swoich klientów do jego przetestowania. Co więcej, dobry teaser zbuduje w klientach świadomość Twojej marki i podkreśli jej wyjątkowość na tle innych.

Warto spróbować czegoś nowego

Współcześnie konsumenci są bardzo wymagający, mają coraz większe oczekiwania i oczywiście mają do tego prawo! Zadaniem Twojej marki jest przygotowanie dla nich czegoś naprawdę wyjątkowego, co wzbudzi ekscytację i zainteresowanie. Wykorzystując w swoich działaniach marketingowych teasery na pewno zaintrygujesz – zarówno stałych klientów, jak i nowych. Pamiętaj, że im ciekawsza treść, tym większym zainteresowaniem będzie się cieszyć.

Temat wydaje Ci się odrobinę skomplikowany? Od dzisiaj idąc ulicą, przeglądając strony internetowe czy media społecznościowe, zwróć uwagę na różne kampanie reklamowe i zastanów się, które z nich wykorzystują teasery. Masz pytania? Podziel się nimi w komentarzu.

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż