Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Salon Beauty  > Regulamin salonu beauty – jak zabezpieczyć się przed ryzykownymi sytuacjami?

Regulamin salonu beauty – jak zabezpieczyć się przed ryzykownymi sytuacjami?

Zdarzyło Ci się kiedyś skorzystać z usługi, z której nie byłaś zadowolona? Czy kiedykolwiek otrzymałaś w restauracji danie wyglądające inaczej niż na zdjęciu w menu i nie wiedziałaś, jak je zareklamować? A może zgubiłaś coś podczas koncertu, a organizator obwieścił, że nie ponosi odpowiedzialności za zapodziane przedmioty?

Jako właściciele, menadżerowie i pracownicy salonów beauty często mamy do czynienia z podobnymi problemami – z drobnym wyjątkiem – tym razem to my jesteśmy usługodawcami i na nas spoczywa odpowiedzialność związana z uregulowaniem praw i obowiązków związanych z obsługą klienta. Temat ten bywa traktowany po macoszemu, salony funkcjonują wiele lat bez jasno opracowanych zasad, co wielokrotnie przysparzać może wielu problemów. Jak ich uniknąć? Najprostsze rozwiązanie to wprowadzenie dobrego regulaminu salonu beauty.

W odpowiedzi na wiele zapytań kierowanych do mnie w związku z tym tematem, wraz z prawnikiem przygotowałam dla Was całkowicie darmowy, obszerny i wyczerpujący wzór regulaminu salonu beauty 🙂 Jakie zalety niesie ze sobą wprowadzenie poniższego regulaminu w życie Twojego salonu beauty?

Jest w pełni elastyczny – dostosuj go do Twoich potrzeb

Pamiętaj, że załączony szablon to tylko wzór, co oznacza, że konieczne jest edytowanie go i dopasowanie do specyfiki Twojej placówki. Przeczytaj tekst bardzo uważnie i upewnij się, że możesz zagwarantować pełną realizację wszystkich podpunktów, jeśli nie, usuń je lub dopasuj do Twoich możliwości. Ma to szczególne znaczenie np. w przypadku reklamacji czy zasad związanych z korzystaniem z promocji. Edycja regulaminu to nie wszystko: pamiętaj, aby wyeksponować go w widocznym miejscu w salonie: umieść wydruk na ścianie, stole czy na półce,  dając jednocześnie klientom możliwość zapoznania się z nim w łatwy i przystępny sposób.

Uwaga! Poniższy regulamin dotyczy wyłącznie usług świadczonych w placówce, stacjonarnie. Możesz dodać go na stronę internetową, nie reguluje on jednak kwestii związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, np. dokonywaniem rezerwacji poprzez rozbudowany, autorski system rezerwacyjny w Twoim serwisie, o ile nie jest to system zewnętrzny (np. Versum). W takim wypadku konieczne jest wprowadzenie dodatkowego regulaminu o świadczenie usług drogą elektroniczną. Jeśli z dokonaniem rezerwacji związana jest jakakolwiek opłata, to należy uznać, że doszło do zawarcia na odległość umowy o świadczenie usług i w związku z tym konieczne będzie wdrożenie odpowiednich procedur z ustawy o prawach konsumenta.

 

 

Reklamacja? Żaden problem!

Do tej pory przyjmowanie reklamacji mogło być nieprzyjemnym obowiązkiem. Ani Twoi pracownicy, ani klienci nie byli pewni, jak się zachować. Ułatw im zadanie i rozpisz dokładnie proces składania skarg, zażaleń, reklamacji. Nigdy w stu procentach nie wyeliminujemy sytuacji, w których klienci nie są zadowoleni, nie muszą one być jednak trudne i przykre. Błędy zdarzają się każdemu, grunt to umieć sprawnie załagodzić kryzys. Pomoże Ci to obronić się także przed roszczeniami klientów o zwrot ceny za zabieg w sytuacji, kiedy zabieg jest wykonany w całości poprawnie, a wszelkie zarzuty klientów wynikają wyłącznie z subiektywnej oceny efektów zabiegu. W regulaminie znajdziesz paragraf regulujący system zgłaszania reklamacji.

 

Zguba w salonie, czyli jak zareagować

Z płaszcza zgubionego w szatni zaginęły cenne przedmioty, a Twoi klienci oczekują, że zwrócisz im równowartość ich ceny w gotówce? Takie sytuacje nigdy nie są łatwe, dlatego najlepszym sposobem jest wprowadzenie zasady, zgodnie z którą wszystkie cenne przedmioty należy trzymać przy sobie, na przykład w torebce. Pamiętaj jednak – klienci muszą mieć zapewnione miejsce na pozbycie się okryć wierzchnich, jeśli zabiegi wykonuje się bezwzględnie bez nich. Odwieszenie płaszcza na wieszak powoduje zawarcie między Tobą a klientem umowy przechowania. Wyprzedź zatem ich oczekiwania, przedstawiając sprawę jasno od samego początku. Przygotuj specjalne haczyki czy szafki nieopodal miejsca, w którym wykonywany jest zabieg tym samym wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Powołaj się na regulamin w przypadku wizyty osób niepełnoletnich

Jeśli nie jesteś pewna czy Twoja klientka (bądź klient) ma 18 lat, najprostszą metodą jest prośba o stawienie się z opiekunem prawnym bądź rodzicem, albo posiadanie stosownej zgody na poddanie się zabiegowi. Ureguluj tę kwestię dzięki regulaminowi i miej pewność, że nie działasz niezgodnie z prawem.

 

 

Zadbaj o standardy higieny

Przestrzegaj zasad higieny, jednocześnie czyniąc z tego mocny punkt charakterystyczny swojego salonu (uwierz, klientki bardzo to docenią!). Na potwierdzenie rygorystycznych zasad związanych z czystością Twojej placówki umieść je w regulaminie, zobowiązując jednocześnie personel do ich przestrzegania.

 

To nie wszystko  – dużo więcej znajdziesz w poniższym regulaminie. Załączam plik, który możesz pobrać na swój komputer, jeśli chcesz rzucić okiem na całość, treść regulaminu znajdziesz na końcu posta 🙂 Uwaga! Pamiętaj, aby odpowiednio go wyedytować, wpisując w puste pola szczegóły związane z Twoim salonem. Powodzenia!

 

POBIERZ WZÓR REGULAMINU

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż