Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Internet  > Reklamy dynamiczne na Facebooku – dlaczego warto w nie zainwestować promując salon beauty i nie tylko?

Reklamy dynamiczne na Facebooku – dlaczego warto w nie zainwestować promując salon beauty i nie tylko?

Prowadzisz salon beauty i zdecydowałaś się na swojej stronie internetowej postawić e-sklep? Mam dla Ciebie świetną wiadomość. W tym artykule opiszę Ci, czym jest reklama dynamiczna, jakie znaczenie odgrywa w niej sklep online oraz dlaczego powinnaś wykorzystać to narzędzie do promocji ofert i produktów swojego salonu. To co, jesteś gotowa na małą rewolucję? 

Obserwując strony internetowe salonów zauważam, że jeszcze wiele z nich oferuje swoje produkty i usługi nie korzystając z e-sklepu. Pewnie stwierdzisz, że po co zakładać e-sklep, skoro nie sprzedajesz przez Internet, a bezpośrednio w salonie. Strona pełni głównie funkcję informacyjną, dodatkowo prowadzenie sklepu internetowego kosztuje i to niemało. No tak, ale jeśli zagłębisz się w temat sklepu online, to spokojnie znajdziesz platformy, dzięki którym możesz prowadzić go bezpłatnie. Przykładem jest chociażby Shoplo, Shoper czy Magento. Jednak jeśli zdecydujesz się na sklep online pamiętaj, aby przy jego zakładaniu poprosić o pomoc specjalistę, szczególnie jeśli nie masz w tym doświadczenia. No dobrze, ale pewnie zastanawiasz się po co Ci sklep online? Facebook oferuje szeroki zakres reklam, dzięki którym możesz docierać do rzeszy swoich klientów oraz reagować na ich potrzeby. Przykładem są chociażby reklamy dynamiczne, jednak do ich konfiguracji potrzebujesz sklepu on-line.

Czym właściwie są reklamy dynamiczne i dlaczego miałbyś zastosować je do promocji swojego salonu?

Ile razy zdarzyło Ci się, że na jakiejś stronie internetowej przeglądałaś dany produkt, następnie kiedy z niej wyszłaś, reklamy oglądanego produktu wyświetlały Ci się np. na tablicy na Facebooku czy w Google? Pewnie nieraz. To właśnie są działania remarketingowe. Jednym z narzędzi do działań remarketingowych, jakie oferuje Facebook są reklamy dynamiczne przy użyciu katalogu produktów. Tego typu reklamy zazwyczaj uzyskują lepsze wyniki oraz współczynnik konwersji. Działają w ten sposób, że kiedy posiadasz e-sklep oraz zaimportujesz z niego katalog produktów na Facebooku, to reklamy automatycznie będą się wyświetlać tym użytkownikom, którzy weszli w interakcję na Twojej stronie. Na przykład wyświetlili konkretny produkt, udostępnili go, dodali komentarz etc. Dzięki tego typu reklamom jeszcze lepiej budujesz wizerunek oraz świadomość swojego salonu, zdobywasz klientów oraz przypominasz im  o swojej ofercie. Jesteś ciekawa, jak skonfigurować reklamę dynamiczną na Facebooku? Poniżej znajdziesz odpowiedź, jak zrobić to krok po kroku.

4 kroki do reklamy dynamicznej na Facebooku 

Aby skonfigurować reklamę dynamiczną musisz posiadać sklep online, ale to już wiesz. Jakie powinnaś podjąć kolejne kroki?

1. Menedżer firmy. To zdecydowany must have, jaki musisz posiadać prowadząc konto firmowe na Facebooku. Dzięki menedżerowi firmy, będziesz mogła w łatwy i dokładny sposób budować kampanie reklamowe, zarządzać nimi oraz katalogiem produktów, tworzyć grupy docelowe, na które będziesz targetować reklamy oraz obserwować statystyki. Menedżer pozwala również na prowadzenie większej liczby kont firmowych niż w przypadku konta podpiętego do Twojego profilu prywatnego. Możesz go skonfigurować bezpłatnie. Aby utworzyć menedżera firmy musisz wejść na stronę business.facebook.com i w dwóch prostych, szybki krokach skonfigurować konto. Będziesz musiała podać m.in. nazwę firmy oraz imię, nazwisko, adres e-mail. Gotowa na kolejny krok?

2. W drugim etapie będziesz mieć do czynienia z Pixelem Facebooka. Aby móc reagować na zachowania swoich odbiorców na stronie internetowej musisz zainstalować Pixel Facebooka. To kod JavaScript, który znajdziesz w menu menedżera firmy pod hasłem „Piksele”. Musisz zainstalować go na każdej stronie swojej witryny internetowej. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, poproś o pomoc specjalisty, który np. tworzył Twoją stronę internetową lub obejrzyj tutoriale. W sieci jest ich mnóstwo. Pixel Facebooka zbiera informacje o użytkownikach i ich działaniach podejmowanych na Twojej stronie. W ten sposób możesz w dalszym etapie (po upłynięciu minimum 30 dni od zainstalowania) pobrać grupy niestandardowych odbiorców – czyli np. osób, które odwiedziły Twoją stronę –  a także wykonywać działania remarketingowe za pomocą reklam dynamicznych.

 

 

3. Trzeci krok to czas, kiedy musisz zaimportować katalog swoich produktów lub usług do Facebooka. Jeśli Twój e-sklep posiada opcję automatycznego generowania katalogu produktów, to wygrałaś los na loterii. Twoim zadaniem jest ściągnięcie katalogu w formacie CSV i zaimportowanie go na Facebooka, wybierając z menu menedżera reklam opcję katalog produktów w zakładce  „Zasoby”.  Następnie kliknij utwórz nowy katalog i zezwól na zainstalowanie Pixel Facebooka w katalogu produktów, dzięki temu zostaną uruchomione akcje remarketingowe. Jeśli nie możesz automatycznie pobrać katalogu produktów ze swojej strony internetowej będziesz musiała stworzyć go sama. Stwórz w Excelu 9 kolumn, gdzie zawrzesz takie informacje o usługach/produktach, jak: numer produktu (id); dostępność (availability); cenę (price), nazwę produktu lub usługi  (title); opis produktu (description), link do produktu; link do obrazu produktu (image_link), stan produktu (condition) – określ w nim czy produkt jest nowy czy używany; nazwę producenta. Następnie eksportuj plik do CSV i postępuj tak, jak zostało to opisane powyżej.

4. W czwartym etapie musisz stworzyć reklamę dynamiczną na podstawie zaimportowanego katalogu produktów.  Ten etap będzie łatwiejszy. Jeśli tworzyłaś już reklamy na Facebooku, to kreacja reklam dynamicznych nie przysporzy Ci kłopotu. Jest podobna, jak w przypadku pozostałych formatów. Aby stworzyć reklamę dynamiczną w menu menedżera firmy, musisz kliknąć „Menedżer reklam”, a następnie kliknąć na  „Utwórz”. Wyświetlą Ci się cele reklamowe, spośród nich wybierz ten o nazwie  „Sprzedaż z katalogu”. Podaj nazwę zestawu i rozpocznij konfigurację. W kampanii musisz wybrać zestaw produktów, jakie chcesz reklamować. Następnie wybierz grupy docelowe na jakie będziesz targetować reklamy oraz miejsce. Proces konfiguracji reklamy jest bardzo intuicyjny, jak w przypadku innych kampanii reklamowych. Ważne jest to, że reklamy dynamiczne umożliwiają wybór dwóch szablonów, gdzie może promować jeden produkt lub wiele. To od Ciebie zależy, co wybierzesz. Na końcu stwórz krótki opis, który zachęci Twoich odbiorców do wyboru oferowanych przez Twój salon usług. Tak właśnie stworzyłaś swoją pierwszą reklamę dynamiczną na Facebooku. 🙂

 

Jeśli podobał Ci się artykuł i zastanawiasz się nad stworzenie e-sklepu dla swojego salonu beauty – koniecznie daj znać w komentarzu.

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż