Jak budować wizerunek eksperta dzięki profilowi na Facebooku?
Pewnie każdy zna zdanie: jeśli nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz. Można dyskutować o tym czy jest prawdziwe, czy nie, niewątpliwie jednak spory odsetek ludzi sprawdza Facebooka średnio kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt razy dziennie. Na naszych tablicach znajdujemy sporo wartościowych treści: artykuły, interesujące wykresy, opinie. Niestety dużą część codziennego feedu stanowią zdjęcia dalekich znajomych, których nie widzieliśmy od kilku lat, kompromitujące wspomnienia z imprez, memy… Jak pośród tego chaosu wyróżnić się i prowadzić spójny profil na Facebooku, który nie tylko nie będzie przynosił wstydu, ale zapracuje na budowanie Twojej marki osobistej? Dowiesz się z poniższego wpisu 🙂
Uwaga, ważne: być może wydaje Ci się, że budowanie marki osobistej na Facebooku nie jest dla Ciebie, ponieważ nie jesteś osobą publiczną. To błąd! Jeśli posiadasz profil na Facebooku, każdy może go wyszukać (o ile nie zmienisz ustawień prywatności), a zatem Twoje klientki, szefostwo, potencjalni pracodawcy w kilka sekund są w stanie dowiedzieć się o Tobie bardzo wiele tylko na podstawie udostępnianych przez Ciebie treści. Być może starannie prowadzony profil na Facebooku będzie pierwszym krokiem do sukcesu?
Dodawaj zdjęcia co najmniej przyzwoitej jakości
Co „sprzedaje” w internecie? Jest wiele teorii na ten temat, ale większość specjalistów związanych z marketingiem internetowym wskaże dobrej jakości zdjęcia. Co przez to rozumieć? Nie obawiaj się, nie muszą być wykonane przez najwyższej klasy fotografa. Tak naprawdę wystarczy Ci dobry smartfon, albo aparat cyfrowy ze średniej półki cenowej. Kluczowe jest oświetlenie (odpowiednio jasne, aby zdjęcia były atrakcyjne i cieszyły oko), a także znajomość podstawowych zasad kadrowania. Gdy robisz zdjęcie, nie zapomnij usunąć zbędnych przedmiotów z pola widzenia, a także zadbaj o to, by wszystkie osoby na zdjęciu wyglądały dobrze (patrzyły się w obiektyw, uśmiechały się).
Powyższy akapit dotyczy głównie zdjęć grupowych, np. ze szkoleń. Podobne zasady obowiązują w przypadku zdjęć, na których jesteś tylko Ty. Jeśli chcesz mieć wizerunek profesjonalistki, nie dodawaj zdjęć z imprez, których nie powinny zobaczyć osoby spoza grupy najbliższych znajomych, albo innych zdjęć, które nie prezentują Cię w najlepszym świetle.
Sprawdź swoje ustawienia prywatności
Nie musisz całkowicie profesjonalizować swojego Facebooka. Jeśli chcesz, aby pewne jego sfery nadal dotyczyły Twojego prywatnego życia towarzyskiego, zmień ustawienia prywatności w taki sposób, aby określone zdjęcia czy posty widzieli tylko wybrani przez Ciebie znajomi. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której Twoja klientka ogląda prywatne fotografie z Twoimi zwierzakami, albo czyta komentarze teściowej 🙂
Dbaj o poprawną pisownię
Pokaż klasę i dbaj o poprawną pisownię, gdy publikujesz posty. Jeśli nie jesteś pewna, jak zapisać dane słowo, sprawdź w słowniku.
Dodawaj i udostępniaj merytoryczne treści
Przeczytałaś w sieci interesujący artykuł związany z branżą beauty? Pokaż innym, że jesteś aktywna i dążysz do zdobywania nowej wiedzy. Udostępnij go na swojej tablicy z krótkim komentarzem. Możesz także sama tworzyć i publikować wskazówki związane z branżą beauty. Jeśli lubisz pisać, dobrym pomysłem będzie założenie bloga. Dodawanie informacji o kolejnych wpisach na swoją tablicę będzie budowało w oczach innych wizerunek Ciebie jako ekspertki.
Angażuj się w dyskusje związane z Twoją branżą
Na Facebooku istnieje wiele grup związanych z branżą beauty. Nie marnuj ich potencjału: dyskutuj, zabieraj głos, prezentuj własne opinie, dziel się wiedzą. Dzięki temu poziom usług kosmetologicznych będzie wzrastał, a inni zauważą, że jesteś aktywna i masz konkretny zakres wiedzy związanej z danymi zagadnieniami.