Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Salon Beauty  > Jakie cechy powinien mieć salon, aby przyciągnąć uwagę klientów? Dowiedz się, na czym nie oszczędzać, aby odnieść sukces 

Jakie cechy powinien mieć salon, aby przyciągnąć uwagę klientów? Dowiedz się, na czym nie oszczędzać, aby odnieść sukces 

Jest pewne minimum, które musi zostać spełnione, aby przyciągnąć klienta do Twojego salonu beauty. Każda branża ma swoje „must have”. W przypadku branży medycznej może być to dobra opinia o lekarzu i wysoki poziom prywatności, jeśli mowa o gastronomii – czystość i higiena, w przypadku butiku z ubraniami: dbałość o wystrój wnętrz i atmosferę panującą w sklepie. Co się stanie, jeśli te warunki nie zostaną spełnione? Klient straci zainteresowanie naszym salonem, restauracją czy butikiem. 

Prawda o klientach – powód, dla którego odwiedzają akurat Twój salon, a nie salon konkurencji – nie jest łatwa do rozpoznania. Niejednokrotnie zdarza się, że dana osoba prowadzi biznes od wielu lat, ale nie wie, co utrzymuje przy nim klientów; nie zna insightów konsumenckich

Dziś przedstawię Wam esencję wyników raportu Czego oczekuje klient w salonie beauty? Piękno w liczbach. Pełen raport w formie e-booka do pobrania zdobyć będziecie mogły już pod koniec miesiąca 🙂 Poznajcie wybrane przeze mnie, najważniejsze fakty o klientach w branży beauty. Czego oczekują od salonu beauty?

 

# Sprawnie funkcjonująca recepcja 

Temat pojawiający się jak mantra, jednak wciąż wymagający dyskusji i edukowania. Recepcja to serce salonu beauty, jego najważniejsze miejsce. Recepcja jest pierwszym miejsce, z którym klient ma styczność po wejściu do Twojego salonu. Musi być nie tylko uporządkowana i estetyczna, ale przede wszystkim emanować musi pozytywną atmosferą. Zadaniem osoby pracującej na recepcji jest obsługa telefoniczna klientów, powinna także witać się i rozmawiać z odwiedzającymi salon klientami. Nieważne czy klient to młoda osoba, która nie dysponuje dużymi środkami finansowymi, czy stała klientka znana ze swojej zamożności – wszystkim należy się szacunek, uwaga i chęć niesienia pomocy. Toteż osoba pracująca na recepcji musi być w pełni profesjonalna, uśmiechnięta, ale także posiadać podstawową wiedzę o zabiegach, ich czasie trwania i cenach. Nie może zdarzyć się sytuacja, w którym klient odwiedzający salon nie jest zauważony przez recepcjonistkę, np. czeka na kanapie i nikt nie reaguje, nie pyta, czy jest umówiony. Recepcjonistka to dobry duch Twojego salonu. Połączenie wysokich zdolności organizacyjnych z kompetencjami miękkimi da najlepsze rezultaty i przyciągnie klientów do Twojego salonu. Odpowiednia osoba na tym stanowisku jest kimś, kto zachęca do wizyty w placówce, wobec czego nie powinnaś na niej oszczędzać. 

 

# Holistyczna wiedza i relaksująca atmosfera 

Jeden z najczęściej wskazywanych powodów wizyty w salonie to potrzeba relaksu, odprężenia i poprawy wyglądu. Na te trzy czynniki składają się odpowiednia atmosfera w salonie, właściwie wykonany zabieg i zestaw porad dotyczących pielęgnacji. Pracownicy salonów często zapominają o tym, by zrealizować te trzy filary, dzięki którym klient czuje się naprawdę usatysfakcjonowany. Nie możemy skupić się jedynie na zabiegu, chociaż to on jest najważniejszy. Zadbajmy także o relaks: zaproponujmy coś do picia, zapalmy świece, włączmy nastrojową muzykę. Wyczujmy czy klient ma ochotę z nami rozmawiać, czy woli milczeć i zatopić się we własnych myślach. Po wykonanym zabiegu i chwili odprężenia nie zostawiajmy klienta z niczym. Zadaniem osoby wykonującej zabieg jest poinstruowanie, w jaki sposób powinna przebiegać dalsza pielęgnacja, aby efekty zabiegu zostały zachowane. Dzięki temu klient czuje, że został potraktowany profesjonalnie. 

 

# Zachowanie prywatności 

Jedną z najważniejszych wad salonów beauty wskazywanych przez respondentów w prowadzonych przeze mnie badaniach jest tendencja do plotkowania. Absolutnie zabronione jest obmawianie klientów przez pracowników salonów. To działanie nie wymaga od Ciebie żadnego nakładu finansowego: jedynie zdrowego rozsądku i wysokiego poziomu kultury osobistej. Jeśli chcesz skuteczne odstraszyć klientów od skorzystania z Twoich usług, wyciągaj ich prywatność na światło dzienne. Jeśli natomiast chcesz ich zatrzymać, uszanuj ich sferę intymną.  

 

# Czystość i sterylność 

Na czym nigdy nie oszczędzać? Odpowiedź jest prosta: na higienie. Klienci salonów zwracają na to bardzo dużą uwagę i absolutnie zniechęca ich wielokrotne używanie jednorazowych narzędzi, brud, przykry zapach czy kurz. Nic dziwnego – podczas zabiegów chcą się zrelaksować i mieć pewność, że są one bezpieczne, a nie zastanawiać się, czy są narażeni na złapanie choroby w Twoim salonie. 

 

Promocja i marketing 

Ostatnim czynnikiem, na którym nie możesz oszczędzać, jest promocja Twojego salonu. Nie musisz od razu kupować reklamy w telewizji i bannerów w całym mieście, jednak stworzenie choćby najprostszej strony internetowej i profesjonalnego konta na Facebooku to absolutne minimum. Daj się znaleźć i pamiętaj, że klienci dziś pierwszych informacji szukają właśnie w sieci i poprzez polecenia znajomych. Zainwestuj środki w komunikację z otoczeniem. Gwarantuję, że zwróci się to podwójnie 🙂 

 

Jest cała lista czynników, które mają równie duży wpływ na biznesowy sukces Twojego salonu beauty. Poznasz je dzięki mojemu ebookowi. Zachęcam do obserwowania strony Stanislawska.pl! 

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż