Jak reklamować czasowe promocje w salonie beauty – praktyczne porady
Październik miesiącem zniżek na makijaż permanentny, sobota z dwoma zabiegami w cenie jednego, a może specjalne promocje na zakończenie lata – jak skutecznie przyciągnąć klientów do salonu, gdy okazyjnie obniżasz ceny? Sposobów jest wiele: współpraca crossmarketingowa z innymi placówkami, ulotki, plakaty rozwieszone w dzielnicy, reklama w lokalnej prasie… Jeden z najskuteczniejszych to reklama w mediach społecznościowych. Dziś chciałabym omówić promocję polegającą na zakładaniu wydarzenia na Facebooku.
Na pewno zdarza Ci się dołączać do wielu facebookowych wydarzeń: organizowanych przez Twoich znajomych (czyli prywatnych), albo lokalny klub fitness, pub, stowarzyszenie (czyli publicznych). To skuteczne narzędzie promocji, dzięki któremu wiele osób dowiedzieć się może o organizowanej przez Ciebie inicjatywie bez inwestowania w reklamę dużych kwot. Chcę przekonać Cię, byś korzystała z facebookowych wydarzeń do promocji wyjątkowych inicjatyw w salonie beauty. Poniżej znajdziesz kilka porad związanych z przygotowywaniem opisów wydarzenia.
Zadbaj o tytuł
Pierwsze, na co zwracamy uwagę na Facebooku, to tytuł danego wydarzenia. Zadbaj o to, aby był chwytliwy i spełniał zasadę Call to Action – zachęcał do podjęcia działania. Tytuł jednocześnie musi zwięźle przekazywać, na czym polega Twoje wydarzenie. Każdy, kto raz go przeczyta, powinien być w stanie powiedzieć, czego dotyczy promocja. Przykłady: Makijaż permanentny za pół ceny! Skorzystaj z weekendu promocji, 15.10 – Dzień dbania o skórę. Weź udział w zabiegach testowych
Zanim więc opublikujesz wydarzenie, sprawdź czy tytuł spełnia dwie podstawowe zasady: zwięźle opisuje, czego dotyczy dana promocja oraz zachęca do działania. Aby upewnić się, czy na pewno Twój tytuł jest skuteczny, możesz skonsultować go z osobami, które nie słyszały o organizowanej przez Ciebie inicjatywie i zapytać, jak go rozumieją.
Przygotuj odpowiednią grafikę do wydarzenia
Grafika, którą zamieścisz jako obrazek reprezentujący Twoje wydarzenie ma bardzo duże znaczenie. Nie zapominaj, że jest dodatkową przestrzenią reklamową, którą warto wykorzystać tak bardzo, jak to tylko możliwe. Przede wszystkim zadbaj o odpowiedni format grafiki – tak, aby wyświetlała się poprawie na urządzeniach mobilnych, tabletach etc. Nie musisz powielać na grafice tytułu wydarzenia – najlepiej umieść na niej inne, uzupełniające informacje. Dokładnie przemyśl, jakie zdjęcie tam umieścisz, jaka będzie kolorystyka. Grafika to niewerbalny komunikat, dzięki któremu obserwatorzy w kilka sekund zrozumieją, jaki jest charakter Twojego salonu, czego może dotyczyć promocja, kto może z niej skorzystać.
Stwórz łatwy do przyswojenia opis wydarzenia
Ułożyłaś odpowiedni tytuł wydarzenia, przygotowałaś interesujacą grafikę, potencjalny klient wchodzi więc w facebookowe wydarzenie, a wtedy okazuje się, że… jego opis jest na tyle długi, że przebrnięcie przez niego graniczy z cudem. To kolejny, częsty problem. Postaraj się tak przygotować opis wydarzenia, oby jego poszczególne części odpowiadały na typowe pytania, które może chcieć zadać potencjalny klient. Są to takie zagadnienia jak: na czym polega zabieg? Ile trwa? Ile kosztuje? Jakie są przeciwwskazania? W jaki sposób można się zapisywać? Dzięki opisowi odpowiadającemu na takie pytania będziesz miała pewność, że klient dobrze zrozumie Twoją propozycję.
Zaproś uczestników i bądź z nimi w kontakcie
Założyłaś wydarzenie, ale udział w nim zadeklarowało tylko kilka osób? Zaproś na nie swoich znajomych, a także poproś innych, by zapraszali sąsiadów czy osoby mieszkające w okolicy. Spraw, by jak największej liczbie osób na tablicy wyświetliła się informacja o Twoim wydarzeniu. Bądź z nimi w kontakcie poprzez publikowanie postów na tablicy wydarzenia. Zapraszaj, przypominaj, informuj o dodatkowych promocjach w salonie.
Promuj wydarzenie różnymi kanałami
Nie wystarczy, że założyłaś wydarzenie i zaprosiłaś na nie znajomych. Teraz musisz zadbać o jego kompleksową promocję! Publikuj informację o wydarzeniu na lokalnych grupach facebookowych, używaj postów sponsorowanych, użyj newslettera. Zastanów się, jakimi kanałami promocji dysponujesz i włącz je w swój plan promocyjny.