Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Motywacja  > Jak osiągnąć sukces w biznesie? Poznaj 5 kroków

Jak osiągnąć sukces w biznesie? Poznaj 5 kroków

Sukces to nie tylko nieprzespane noce, intratne inwestycje, spotkania biznesowe. Na sukces nie składają się wyłącznie ciągłe zapracowanie, brak czasu dla najbliższych, poświęcanie się firmie. Bywa, że ktoś bardzo wiele czasu i energii inwestuje w rozwój swojej firmy, finalnie okazuje się jednak, że ulokował ją w złym miejscu. Dlaczego? Bowiem sukces to przede wszystkim równowaga: angażowanie się w odpowiednim czasie i w odpowiednie obszary życia, łączenie ze sobą kilku głównych czynności. Jakich? Czytajcie w poniższym wpisie!

 

Bądź innowacyjna
Innowacja – czyli po prostu zmiana, wprowadzanie ciągłych udoskonaleń i ulepszeń. Najważniejsze to nie bać się zmian; być na nie otwartym, w idealnym przypadku: uczynić z nich punkt charakterystyczny naszego salonu. Nowe rozwiązania, kreatywne myślenie, rozwijanie produktów – to działania składające się na innowację. Pamiętaj, że innowacja nie dotyczyć musi tylko produktu: może to być usprawnienie procesu obsługi klienta, innowacje organizacyjne, marketingowe.

 

 

Otaczaj się ludźmi podzielającymi Twoje cele i marzenia
Czy słyszałaś kiedyś zdanie: lepiej być najgorszym wśród najlepszych, niż najlepszym wśród najgorszych? To zdanie kryje w sobie wiele prawdy. Rozwój to nie tylko pochłanianie kolejnych książek, odbywanie szkoleń, zdobywanie certyfikatów. Rozwój to także przebywanie z osobami, które inspirują i swoimi działaniami udowadniają, że nie ma niemożliwego. Czasem dłuższa rozmowa z odpowiednią osobą może zdziałać więcej dla rozwoju Twojego biznesu, niż noce spędzone na doszkalaniu się. Miej oczy szeroko otwarte: nie trać okazji, by poznawać nowych, wartościowych ludzi. Bądź aktywna i słuchaj uważnie, nie wstydź się pytać i dociekać.

Doceniaj to, co robisz
Zdarza Ci się wypowiadać o swoich klientach w negatywny sposób? Wychodząc z pracy czujesz ulgę? Nie cieszysz się na myśl o swojej codzienności w firmie? Nawet jeśli zdaje Ci się, że jest inaczej, ta energia wyczuwalna jest przez innych. Jeśli Ty nie będziesz wierzyć w swoją pracę, firmę, produkty, inni też nie będą mieli powodu, by Ci zaufać. Doceniaj swój zespół i cieszcie się codziennym kontaktem ze sobą. Pierwszym krokiem do sukcesu jest uwierzenie, że masz powód, by go osiągnąć.

 

 

Wyciągaj wnioski
Tylko głupiec nie uczy się na własnych błędach. Przenieś tę zasadę na obszar działań Twojego salonu beauty. Nie zapominaj o danych: analizuj wyniki, jakie pokazuje Ci Twoja strona, jakie widzisz w statystykach Twojego konta na Facebooku. Coś nie wypaliło? Razem z zespołem zastanów się, dlaczego. Wasza firma wciąż się rozwija? To świetnie, najwyższy czas wskazać główne przyczyny sukcesu. Rynek beauty się zmienia? Podążaj za nim. Najgorsze, co możesz zrobić to spocząć na laurach,

Zrozum Twojego klienta
Kim jest? Gdzie kupuje? Co kupuje? Co lubi? Z kim się przyjaźni? Wyjdź z założenia, że nie wiesz nic i dowiedz się tego. Swoje wnioski na bieżąco spisuj i konsultuj z zespołem. Jeśli prowadzisz salon już kilka lat, grupa Twoich odbiorców znacznie mogła się zmienić. Nawet jeśli nie jesteś menadżerką salonu, a jedynie pracownicą, sukces firmy, w której pracujesz przełoży się na wyższe zarobki dla każdego.

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż