Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Salon Beauty  > 5 pomysłów na letnie akcje promocyjne w Twoim salonie beauty

5 pomysłów na letnie akcje promocyjne w Twoim salonie beauty

W okresie letnim każda z nas chce się czuć jeszcze bardziej piękna i atrakcyjna. To czas, w którym szczególnie dbamy o swój wygląd. Dlatego warto to wykorzystać i stworzyć plan letnich promocji, które zachęcą nowe, jak i stałe klientki do skorzystania z oferty. Jeśli nie masz pomysłów, to poniżej przedstawiam Ci pięć propozycji. Skusisz się na którąś z nich? 😉 

Wieczór otwarty w Twoim salonie beauty

Ciepłe i długie wieczory, piękny zachód słońca i doskonały plan na spędzenie ostatnich godzin dnia. W lecie każdy z nas chce wykorzystać czas na 100%. Skorzystać z atrakcji, możliwości rozrywki oraz spotkań ze znajomymi i rodziną. Czerpiąc z tego, możesz stworzyć wieczór otwarty w Twoim salonie beauty. Jeśli masz taką możliwość, to zaaranżuj również przestrzeń na zewnątrz – każdy z nas lubi letnie wieczory. Stwórz plan eventu i atrakcji, jakie zapewnisz swoim klientkom. 

Podczas wieczorku możesz zapewnić pokazy zabiegów na modelce. Tego typu działanie jest dobrym rozwiązaniem w przypadku usług, które się nie sprzedają. Być może Twoje klientki nie rozumieją ich lub mają pewne opory przed nimi. Zabiegi pokazowe w branży beauty zawsze się sprawdzają. Pamiętaj, aby podczas eventu zorganizować atrakcyjne konkursy – o których napiszę poniżej – a także zapewnić catering. Nadaj swojemu wydarzeniu atrakcyjną nazwę i stwórz plan promocji. Chcesz, aby Twoje wydarzenie dotarło do większego grona odbiorców? Podejmij współpracę cross marketingową z inną marką. Pamiętaj, że we współpracy cross marketingowej chodzi o to, aby podjąć kolaborację z marką, która ma zbieżną grupę docelową z naszą, ale nie jest naszą konkurencją. Jeśli prowadzisz salon beauty, to zaproponuj współpracę salonowi fryzjerskiemu z Twojej okolicy. Wspólnie możecie zorganizować kompleksowe metamorfozy, które będą nagrodą w konkursie. Pomysłów jest wiele. Wiem, że sama wpadniesz na niejeden. 😉

Konkursy – dzięki nim zbudujesz ruch na stronie i w salonie 

Wygrana to zabieg o wartości 300zł, a może pakiet profesjonalnych kosmetyków? Innym pomysłem może być wspomniana wcześniej kompleksowa metamorfoza lub konsultacja z dermatologiem czy specjalistą od medycyny estetycznej. Tego typu porady wpływają na zaufanie klientów do marki, a także są pożądane. Do tego mogą być dodatkową możliwością promocji kosmetyków i zabiegów, które pozwolą rozwiązać problemy klientki. Konkurs możesz promować zarówno w social mediach, jak i salonie. Stwórz przyciągający uwagę post, w którymzamieścisz warunki akcji i link do regulaminu. Chcesz zapewnić sobie dodatkowy ruch w salonie? Stwórz koncepcje konkursu, w którym mogą wziąć udział tylko klienci, którzy skorzystali z dowolnego zabiegu w Twoim salonie.Jeśli organizujesz konkurs, to nie możesz zapomnieć o nagrodzie. Im bardziej angażujące warunki wzięcia udziału w konkursie, tym bardziej musisz postawić na wartość nagrody. Jeśli warunkiem koniecznym jest wspomniane wcześniej skorzystanie z dowolnej oferty Twojego salonu, to pokuś się o przeznaczenie na nagrodę atrakcyjnego zabiegu lub kompleksowej metamorfozy. Nie zapomnij podać jej wartości – to zawsze działa kusząco. 😉

Happy Hours czy Happy Week 

Chcesz zbudować w swoich klientach lojalność, którą wynagrodzisz miłą niespodzianką? Skorzystaj z akcji Happy Week działającej na zasadzie Happy Hours. Niech Twoi klienci wiedzą, że w okresie letnim co tydzień będzie czekać na nich atrakcyjna promocja na zabieg. Jednak zanim przygotujesz szczegóły akcji, przemyśl, które z usług w tym okresie cieszą się popularnością. Depilacja, henna, pedicure? To dzięki nim i doskonale przemyślanej kampanii promującej Happy Week przyciągniesz klientów. 

Wspólny wypad z koleżanką

Marketing szeptany to skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów. Jednak problem jest w tym, że nie mamy do końca na niego wpływu. Jedynie, co możemy zrobić, to najlepiej wykonywać swoją pracę, która zostanie doceniona przez naszych klientów, ale czy na pewno? Co jeśli zaproponowałabyś swoim stałym klientkom wybrane zabiegi o 30% taniej, jeśli przyprowadzą koleżankę? To atrakcyjna oferta dla dwóch stron. Wykorzystaj ją jak najlepiej. Pamiętaj, aby stworzyć atrakcyjny program lojalnościowy dla nowych gości. Dzięki niemu będziesz mieć większe szanse, że zatrzymasz ich na dłużej.

Letni pakiet zabiegów

Pakiet letnich zabiegów taniej? Takiej ofercie zdecydowanie mówimy tak. Stwórz np. trzy rodzaje zestawów, w których uwzględnisz zarówno zabieg najbardziej popularne podczas lata oraz takie które nie cieszą się dużym zainteresowaniem. Dzięki temu masz szansę przekonać klientki do zakupu usług, które pomijają. Pamiętaj również, żeby pakiety były uniwersalne – wtedy masz szansę dotarcia z nimi do większej grupy docelowej. Dobierz w letnich zestawach po  trzy zabiegi, które będą ze sobą współgrać oraz określ cenę. Pamiętaj, że powinna być ona atrakcyjna i mniejsza niż w przypadku zakupu pojedynczych zabiegów. 

I jak? Jesteś gotowa do lata ze swoim salonem beauty? A może masz inne pomysły? Śmiało, wykorzystaj je i wyróżnij się spośród konkurencji.

 

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż