Przygotuj się na zmiany, czyli o rebrandingu marki
Rynek, także ten w branży beauty, zmienia się bardzo dynamicznie. Pochwały i dobre opinie stałych klientek to jedno, jednak jeśli chcesz, by Twoja marka zawsze była na topie, musisz iść o krok dalej. Co w takim razie powinnaś zrobić, by nadążać za współczesnymi trendami? Jakie działania podjąć, by Twój salon nabrał nowej mocy?
Czas na zmiany
Aby Twój salon beauty kojarzył się z prawdziwym luksusem, musisz zadbać o swoją markę w najdrobniejszym szczególe. Boisz się, że już dawno wszystko stracone? Nic podobnego! Przed Tobą dużo pracy, ale zapewniam, że efekty będą imponujące!
By odświeżyć markę Twojego salonu, wystarczy podjąć odpowiednie działania rebrandingowe. Nie wiesz, od czego zacząć? Zacznij od początku. Przede wszystkim zastanów się, co chciałabyś zmienić, jaki wizerunek stworzyć, by podobał się nie tylko Tobie, ale także tym, którzy odwiedzają salon. By to zweryfikować, przeanalizuj dotychczasową sytuację. Rozważ, kto korzysta z Twoich usług. Czego klienci spodziewają się od zabiegów i obsługi? Czy podoba się im to, co proponujesz? Oczekiwane przez innych zmiany mogą wprowadzić wiele nowych pomysłów. Sama zobaczysz, czy potrzebne są jedynie delikatne modyfikacje marki, czy solidna metamorfoza. Pamiętaj także, że konkurencja nigdy nie śpi. Bądź czujna i weź pod lupę jej promocję, ofertę i wizerunek. Zweryfikuj jednak, czy to na pewno Twoje zagrożenie, czy tylko gabinet działający dla zupełnie innej grupy docelowej. Taki research wymaga czasu i cierpliwości, ale zapewniam, że jest niezbędny do podjęcia dalszych kroków. Wszak określenie powyższych czynników daje możliwość precyzyjnego dotarcia z reklamą, bez konieczności wydawania pieniędzy na coś zupełnie nieefektywnego.
Po zebraniu wszystkich informacji, możesz stworzyć plan działania. Ważne, aby był przyjazny, wdrażany z zapałem dzień po dniu. Powiedz sobie: nie muszę, ale chcę! Nadając marce nowych barw, zwróć uwagę na logo, jego kolorystykę, wystrój wnętrza i identyfikację wizualną. Co można ulepszyć? Co jest w modzie, a co już dawno straciło blask? Projektując markę, musisz wziąć pod uwagę nie tylko trendy, ale poczucie stylu. I najważniejsze – działaj spójnie. Dotyczy to zarówno wyglądu przestrzeni, metod promocji, jak i komunikacji z klientami. Przede wszystkim rozmawiaj, pytaj, twórz klimat. Jeśli chcesz, by Twój salon był elegancki, pomyśl nad profesjonalnością i zdystansowaniem. Twoje ciepło i troska sprawdzi się natomiast w przyjaznym, domowym klimacie.
Przekonaj innych i dziel się energią
Uświadomienie sobie potrzeby zmian to jedno. Ale trzeba jeszcze przekonać do tego kadrę. Pracownicy często niechętnie przystają na propozycje metamorfoz. Są przyzwyczajeni do przestrzeni, w której pracują oraz do stałych klientów, dla których działają. Kiedy nadejdzie czas przekazania informacji o zmianach, pamiętaj o racjonalnej argumentacji. Wytłumacz, że obecny wizerunek marki znacznie odbiega od współczesnych standardów, a salon na tym traci. Pokazując nową strategię i płynące z niej korzyści, metamorfozy okażą się łatwiejsze do zaakceptowania.
Na początku warto ustalić, dla kogo zmiany są łatwe do przyjęcia. Umotywuj dodatkowo tę grupę. Znalezienie sojuszników zapewni Ci przekazanie zapału całej grupie i podjęcie decyzji o prawdziwej rewolucji.
Wprowadzając w życie zaplanowane zmiany, dziel się także swoją energią! Silny wizerunek potrzebuje silnego lidera. Ważne, by pracownicy zobaczyli, że zależy Ci na projekcie i jesteś go w stu procentach pewna. Dalej pracujcie sumiennie, a przede wszystkim razem. Sukces nie bierze się znikąd – powstaje dzięki działaniom całego zespołu.
Działaj!
Spójność w salonie wiąże się oczywiście ze spójnymi działaniami promocyjnymi. Każdy krok powinien być zaplanowany i wymierzony w konkretną grupę odbiorców. Spraw, by wystrój salonu nabrał życia, a jednocześnie utrzymywał klimat profesjonalnego gabinetu, takiego, jakiego życzą sobie klienci. Zadbaj o dopasowanie mebli czy materiałów, z których są zrobione służbowe uniformy, weź pod uwagę formę, strukturę i dobór barw.
Jeśli prowadzisz stronę www, bloga czy fanpage na Facebooku, pamiętaj o wyważonej treści, jej ilości, układzie, a także kroju pisma, koloru. Logo znajdujące się na ścianie salonu jest pochyłe? Niech będzie takie również na voucherach czy stronie internetowej. Projektując nowe logo i całą identyfikację, rozważ dodatkowo jego styl, barwy i kulturowe konotacje. To, co dla Ciebie jest oczywiste, dla odbiorców może być zupełnie niezrozumiałe.
Wszystkie przygotowania pomogą Ci zaistnieć w branży beauty. Kiedy wszystko już zaplanujesz i wcielisz w życie, pokaż to społeczności. Pochwal się metamorfozą salonu, rób zdjęcia, wrzucaj do sieci. Nawet najlepsza strategia rebrandingowa nie stanie się rzeczywistością, jeśli odbiorcy jej nie zobaczą. Oczywiście publikując treści, bądź czujna i działaj spójnie.
Salon beauty to marka, na którą pracuje się cały czas. Nie bój się zmian i nadaj jej charakteru. Ciężka praca niech łączy się z przyjemnością, a w pięknym salonie dzień po dniu przybywa klientów!