LinkedIn vs. świat beauty: po co Ci konto na tym portalu?
LinkedIn to portal reklamujący się jako największa na świecie sieć profesjonalistów. Mimo to znalezienie na nim osób związanych ze światem beauty nie jest łatwe. Dlaczego? Czyżby osoby pracujące w branży beauty & SPA nie były ekspertami w swoich dziedzinach? Nic bardziej mylnego! Dziś chcę przekonać Cię, że niezależnie od tego, czym zajmujesz się na co dzień w pracy, powinnaś jak najszybciej znaleźć czas na założenie konta na tym portalu. Przygotowałam serię powodów, które przekonają Cię do tego, niezależnie od tego czy jesteś przesiębiorcą, czy pracownikiem salonu.
LinkedIn jest miejscem, w którym możesz założyć swoją wirtualną wizytówkę, czyli stronę, na której kompleksowo opiszesz swoje doświadczenie, umiejętności i zdolności. Znajdziesz na nim także profile firmowe przedsiębiorstw. Mówi się, że jest to miejsce, w którym skutecznie można nawiązywać relacje biznesowe, wobec czego dobrym pomysłem jest założenie na nim profilu Twojej firmy. Dzięki temu Twoi pracownicy będą mogli oznaczyć na swoich prywatnych profilach
Jesteś przedsiębiorcą w świecie beauty? Dowiedz się, dlaczego przyda Ci się konto na LinkedIn
Lekturę tej sekcji polecam nie tylko właścicielom salonów beauty i SPA, ale także wszystkim, którzy odpowiadają za relacje z klientami, są pośrednikami w biznesie, przedstawicielami lub menadżerami. Jeśli masz kontakt z klientami lub innymi przedsiębiorcami, czyli potencjalnymi współpracownikami, ta część wpisu jest dla Ciebie!
A zatem – po co Ci LinkedIn?
- aby nawiązywać nowe relacje biznesowe – i szukać klientów
Jeśli jesteś właścicielką, albo zajmujesz się pozyskiwaniem klientów: załóż profil na LinkedInie. Mowa zarówno o Twoim profilu osobistym, jak i profilu Twojej firmy. Dzięki temu Twoi pracownicy również będą mogli założyć swoje prywatne konta i oznaczyć miejsce pracy; to bardzo dobra reklama. Profil Twojego salonu to doskonałe narzędzie służące nawiązywaniu relacji biznesowych. Wyobraź sobie, że firma organizująca eventy szuka makijażystek, albo prelegentów mogących wystąpić na wydarzeniu. Z pewnością dobrze prowadzony profil na LinkedIn przekona jej pracowników do nawiązania z Wami relacji.
- aby nawiązywać współpracę barterową
LinkedIn to miejsce, w którym nie tylko możesz kreować nowy wymiar Twojego biznesu i zawierać umowy, ale także nawiązywać współpracę barterową. Przykładowo: dobrym pomysłem jest wyszukanie pokrewnej firmy w Twojej okolicy, z którą rozpocząć możesz relację crossmarketingową. Więcej o crossmarketingu czytaj tu.
- aby poznawać innych przedsiębiorców z branży beauty
Praca w branży beauty wymaga ciągłego rozwoju, nie tylko w zakresie umiejętności i wiedzy, ale także w zakresie znajomości osób wyznaczających trendy w branży. Załóż profil na LinkedIn i obserwuj osoby, od których wciąż wiele możesz się nauczyć. Dzięki LinkedIn w łatwy sposób możesz nawiązać z nimi kontakt 🙂
- aby umacniać profesjonalny wizerunek
Branża beauty to tylko kosmetyki i makijaż? Nic bardziej mylnego! Najskuteczniej udowodnisz to stawiając Twoją firmę w profesjonalnym świetle biznesu. W końcu to przedsiębiorstwo jak każde inne: masz swoje know-how, które jest cenne i którym należy się chwalić.
- aby dzielić się treściami, np. wpisami o prowadzeniu biznesu
Stwórz swojego mikrobloga dodając treści o tym, z jakimi wyzwaniami mierzysz się w codziennej pracy. Część Twoich problemów to uniwersalne wyzwania, więc grono czytelników jest niemal gwarantowane.
- aby szukać pracowników
Poznałaś już wartość LinkedIn? Czas szukać na nim pracowników! Jeśli zależy Ci na osobach, które odnajdują się w świecie biznesu, a dodatkowo kochają branżę beauty, to odpowiednie miejsce. Znajdziesz tam zarówno pracowników recepcji, menadżerów, PRowców, jak i wykształconych kosmetologów.
Jesteś pracownikiem salonu beauty lub SPA? Ty też masz wiele powodów, aby założyć profil na LinkedIn!
- aby zaprezentować swoje umiejętności w profesjonalnym wydaniu
Rynek beauty się nasyca. Wciąż najbardziej liczą się Twoje umiejętności, ale także kultura osobista, wiedza, obycie. Profesjonalizm i znajomość nowoczesnych narzędzi to duży atut. Załóż profil na LinkedIn i bądź o krok przed innymi!
- aby obserwować ekspertów
Nauka od lepszych to zawsze dobry pomysł. Wyszukaj najważniejsze osoby związane nie tylko z Twoją branżą, ale także autoprezentacją czy social mediami, i obserwuj ich działania. Ucz się od profesjonalistów!
- aby dać się znaleźć
Szukasz pracy? Daj się znaleźć! Czasem dobre chęci to za mało. Chęci plus profesjonalnie wypełniony profil powinny Ci wystarczyć do ukazania się w dobrym świetle 🙂
Wszystkie powyższe rady mają rację bytu pod jednym warunkiem: że Twój profil na LinkedIn uzupełnisz w poprawny sposób, dodasz zdjęcie prezentujące się w sposób ekspercki oraz co jakiś czas będziesz aktywna 🙂 Powodzenia!