7 rzeczy, które musisz wiedzieć o obsłudze klienta w social mediach
Media społecznościowe już dawno przestały być dodatkiem w prowadzeniu firmy. Dziś to potężna machina, która może błyskawicznie zmienić nasz wizerunek. Trudno o przykład nowocześnie funkcjonującej placówki, która nie budowała swojej komunikacji również w oparciu o Facebooka, Instagram czy Snapchat. Co trzeba wiedzieć o obsłudze klienta? Zaczynamy:
1. Pomysł na prowadzenie profilu
Czy zastanowiłaś się, do czego mają służyć profile? Czy zakładasz je w celach wizerunkowych, sprzedażowych, a może chcesz zbudować silną społeczność wokół Twojego salonu? Odpowiedź na to pytanie zdefiniuje całą Twoją komunikację, więc postaraj się nad nim zastanowić. Wiele firm dodaje treści do social media w chaotyczny i nieustandaryzowany sposób. Przez to klienci nie są w stanie poznać tożsamości firmy. Przemyśl, jaki cel chcesz osiągnąć dzięki aktywności w mediach społecznościowych, a następnie przeanalizuj, w jaki sposób go osiągnąć.
2. Spójność
Założyłaś kilka kont na różnych portalach? To duży krok naprzód. Zastanów się jednak czy łatwo je zidentyfikować jako konta właśnie Twojego salonu: czy nazywają się w taki sam sposób, czy cechuje je podobna identyfikacja wizualna? Jeśli nie, koniecznie zadbaj o to, by grafiki na Facebooku, Instagramie czy Youtubie były takie same lub przynajmniej podobne.
3. Regularna komunikacja
Nie wystarczy założyć konta i wchodzić na nie raz na miesiąc. Każdy rodzaj medium ma swoich skonkretyzowanych odbiorców, którzy z różną częstotliwością i w różnych celach korzystają z portalu. Nie zapominaj o specyfice każdego z kanałów. Jeśli zaniedbasz swoje profile, klienci zapomną o nich i przestaną je odwiedzać. Odbudowanie zainteresowania użytkowników bywa czasochłonne i trudne.
Dodajesz treści regularnie? Już niewiele dzieli Cię od idealnego funkcjonowania profili. Pamiętaj, że w dobie internetu obsługa klienta niejednokrotnie rozpoczyna się już w sieci. Z tego powodu bardzo ważne jest, aby z dużą starannością i regularnością odpisywać na wszystkie wiadomości i komentarze. Brak stałego kontaktu to duży problem szczególnie dla młodych klientów, którzy przyzwyczajeni są, że wszystkie potrzebne informacje mogą znaleźć w kilka sekund dzięki internetowi.
5. Treści angażujące społeczność
Zastanawiałaś się kiedyś nad tym, dlaczego użytkownicy odwiedzają niektóre strony chętniej niż inne? Powód jest prosty: część z nich publikuje angażujące treści, dla których warto być na bieżąco z danym profilem. Mogą być to konkursy, plebiscyty, ale także po prostu merytoryczne i interesujące wpisy. Kto z nas nie chce znać nowinek z branży beauty?
6. Skupienie na obsłudze mediów społecznościowych
Czy też masz wrażenie, że liczba zasad zaczyna być coraz bardziej imponująca 😉 ? Z tego powodu kolejną jest maksymalne skupienie na obsłudze social media. To bardzo ważny kanał, dlatego nie powinnaś zajmować się nim jedynie w czasie wolnym. W tym przypadku procentuje solidność i poważne podejście. Jeśli wiesz, że nie podołasz obsłudze profili z powodu natłoku obowiązków, zleć to zadanie komuś, kto włoży w jego wykonywanie całe serce. W końcu obsługa klienta to podstawa dobrze prosperującego salonu 🙂
7. Wysokiej jakości materiały graficzne
Wymagają nakładu czasu i energii, jednak warto nad nimi pracować. Wysokiej jakości materiały graficzne, czyli dobrze oświetlone zdjęcia opatrzone naszym logiem, profesjonalnie wykonane grafiki i inne treści wizualne procentują. Pamiętaj, że większość z nas to wzrokowcy – ładne obrazki to to, co najbardziej nas przyciąga 🙂
Brak komentarzy
Sorry, the comment form is closed at this time.