10 pomysłów na ulepszenie Twojego salonu beauty
Jak w łatwy, szybki i niskobudżetowy sposób ulepszyć działanie Twojego salonu? Sprawdź w poniższym wpisie 🙂
Wstaw lustro oklejone hasztagami związanymi z Twoim salonem
Popularność mediów społecznościowych sprawia, że coraz więcej z nas fotografuje swoje życie codzienne i wstawia zdjęcia związane z aktywnościami na swoje profile. Wykorzystaj ten trend w sprytny sposób! Umieść w Twoim salonie lustro, na którym nakleisz napisy związane z Twoja firmą, np. nazwę, adres strony internetowej, elementy identyfikacji wizualnej. Dzięki temu wykorzystasz naturalną tendencję do fotografowania się po wizycie np. u kosmetyczki lub fryzjera, a klienci będą promować Twój salon w nienachalny sposób, ponieważ ich znajomi zwrócą uwagę na Twoją markę, przyglądając się ich metamorfozie.
Sprzedawaj produkty specjalne
Wprowadź do sprzedaży produkty specjalne, z których słynąć będzie Twój salon, np. luksusowe czy naturalne kosmetyki. Możesz wziąć pod uwagę potrzeby osób z alergiami czy innymi chorobami. Wieść o tym, że można u Ciebie kupić unikatowe produkty szybko się rozniesie, a klientki będą dojeżdżać do Ciebie nawet z dalszych miejscowości.
Dbaj o wygląd swojego personelu
Znasz przysłowie: szewc bez butów chodzi? Pod żadnym pozorem nie może znaleźć zastosowania w Twoim salonie beauty! Podstawa to nienaganny wygląd personelu. Twoi pracownicy muszą prezentować się schludnie i atrakcyjnie. Fryzjerka z odrostami czy linergistka z niedbałymi brwiami nie przekonają klientów do skorzystania z ich usług.
Eksponuj dobre opinie o Twoim salonie
Klienci uważają, że Twój salon jest świetny? Nie zapomnij się tym pochwalić! Wstawiaj na Facebooka zdjęcia zadowolonych klientów, cytuj ich opinie, dodaj na stronę recenzje. Niech inni widzą, że Twoi goście czują satysfakcję po wizycie.
Bądź aktywna w mediach społecznościowych
Nie zapominaj o kontakcie z odbiorcami. Relacjonuj, co dzieje się w Twoim salonie, informuj ich o zniżkach i okazjach. Znajdź czas na regularne postowanie, a szybko zauważysz przyrost klientów.
Znajdź liderów opinii
Aby jeszcze lepiej się promować, docieraj do lokalnych liderów opinii, tj. osób rozpoznawalnych w Twojej dzielnicy czy w mieście. Zaproś ich na wizytę w salonie, a następnie nawiąż kontakt i spróbuj przekonać ich, by polecali Twój salon dalej. Zaufaj sile społeczności.
Publikuj metamorfozy klientek
Jeśli klientki wyrażą na to zgodę, publikuj ich zdjęcia przed i po. Dzięki temu inni zobaczą realnie, jak działa Twój salon, a Ty zyskasz ich zaufanie.
Odzywaj się do mediów
Organizujesz akcję specjalną? Oferujesz spore zniżki? Odezwij się do lokalnych mediów! Pamiętaj, że dla nich informacje o miejscowych przedsiębiorcach są bardzo cenne.
Bądź lojalna
Nawiązuj długotrwałe relacje z klientami. Jeśli odwiedzają Cię często, doceniaj ich oferując zniżki i bony podarunkowe.
Wykorzystuj wyjątkowe okazje
Zwracaj uwagę na wyjątkowe święta, np. Dzień Matki czy Wigilia. Dostosuj swój kalendarz promocji do okazji i oferuj dodatkowe zniżki lub vouchery.
Próbuj nowych rzeczy
Nie bój się podejmować ryzyka. Bądź otwarta na nowe pomysły i próbuj ich! Może zrealizujesz któryś z powyższych 🙂 ?