SMS marketing – jak wykorzystać go w Twoim salonie beauty?
Telefon – jest zawsze z Tobą, prawdopodobnie sprawdzenie wiadomości to pierwsza rzecz, którą robisz po wstaniu z łóżka o poranku i ostatnia, gdy kładziesz się spać – kończysz swój dzień szybkim spojrzeniem na ekran smartfona, aby mieć pewność, że żadna informacja nie została pominięta. Badania dowodzą, że korzystamy z naszych telefonów średnio przez ok. 3 godz. dziennie. Wykorzystaj to! Zacznij wykorzystać w Twoim salonie SMS marketing.
SMS marketing: a co to w ogóle jest?
SMS marketing pozwala na wysyłanie smsów do klientów bezpośrednio na ich telefony. Jeśli więc posiadasz numery osób, które odwiedzają Twój salon, z powodzeniem możesz wykorzystać tę metodę (tutaj warto podkreślić, że musisz mieć na to zgodę konsumentów, którą łatwo uzyskać, na przykład dodając ją do formularza zapisu przed zabiegiem). Sposobów na zdobycie danych klientów jest wiele: możesz prosić ich o wypełnienie ankiety oceniającej jakość usług w salonie, jedna z metod to zbieranie numerów przy zapisach, kolejna: organizowanie konkursów, w których przekazanie numeru jest warunkiem obowiązkowym.
Zalety korzystania z SMS marketingu
Pewnie zastanawiasz się, jakie korzyści płyną z korzystania z marketingu smsowego. Jest ich wiele! Komunikaty takie jak newsletter, reklama outdoorowa czy posty sponsorowane na Facebooku, mimo że kierowane są do bardzo konkretnej grupy osób, bywają pomijane przez nie w natłoku innych komunikatów. Kto jednak nie sprawdzi skrzynki odbiorczej, gdy usłyszy dźwięk smsa? Prawie każdy będzie chciał dowiedzieć się, kto do niego napisał. W związku z tym wysyłanie informacji tą drogą to naprawdę dobry pomysł. Jakie wiadomości kierować możesz do konsumentów dzięki marketingowi SMS? Na przykład szczegóły najnowszych promocji w Twojej salonie, dodatkowych obniżek, pakietów w wyjątkowych cenach. Mogą to być także przypomnienia o wizycie, życzenia urodzinowe, informacje o przerwach w funkcjonowaniu salonu.
Co musisz wiedzieć?
Pamiętaj, aby nie wysyłać wiadomości wcześnie rano i późnym wieczorem (oraz oczywiście w nocy). W ten sposób możesz tyko zirytować konsumentów, w końcu nikt nie cieszyłby się z faktu, że obudził go SMS z informacją handlową. Najlepsze będą godziny pracy Twojego salonu, tak aby klient mógł od razu zadzwonić i umówić się na wizytę.
Postaraj się, aby stworzona przez Ciebie wiadomość była jasna, prosta i zawierała tylko niezbędne informacje, ze szczególnym podkreśleniem, jakie korzyści może osiągnąć klient, korzystając z oferty. Nawet jeśli wydaje Ci się, że wiadomość wygląda idealnie, wyślij testowego SMSa i upewnij się, że na pewno wygląda w porządku.