Obserwowanie słów kluczowych
SEO, algorytm wyszukiwarek, słowa kluczowe… Pewnie wiele razy słyszałaś te zwroty zastanawiając się, czego właściwie dotyczą. Nadszedł czas, by je rozszyfrować i dowiedzieć się, jak znajomość tych zagadnień może pomóc Ci w prowadzeniu salonu. Zachęcam do krótkiej wycieczki obserwowaniu słów kluczowych w internecie 🙂
Od początku: czym właściwie są słowa kluczowe? To pewne frazy, dzięki którym wyszukiwarki rozpoznają naszą stronę, kategoryzują ją w konkretny sposób, a następnie pokazują na danym miejscu w wynikach wyszukiwania. Pewnie wielokrotnie zastanawiałaś się, dlaczego po wpisaniu w daną wyszukiwarkę Medycyna estetyczna Warszawa na pierwszych miejscach wyskakują akurat takie, a nie inne salony. Jeśli chcesz utwierdzić potencjalnych klientów o jakości Twoich usług, zadbaj o wysokie pozycjonowanie – czyli umieszczanie Twojej strony „na górze” wyników, które pojawiają się podczas wyszukiwania fraz. W końcu sama mając do wyboru lekarza, o którym można przeczytać wiele pozytywnych informacji w internecie wybrałabyś się do niego, prawda?
Podstawy pozycjonowania jednak przedstawię w kolejnym wpisie, dziś chciałabym przedstawić kilka narzędzi związanych z… wychodzeniem klientom naprzeciw i odpowiadaniem na ich zapytania w internecie. Aby określić, jakie słowa kluczowe są ważne dla Twojej działalności zastanów się, co potencjalna klientka chciałaby wpisać w Google, aby znaleźć Twój salon. Najczęściej jest to nazwa danej usługi i nazwa miasta lub regionu, w którym dana osoba chce skorzystać z usługi. Często też dookreślamy nasze potrzeby wpisując np.: kosmetolog elastyczne godziny pracy Wrocław, manicure hybrydowy tanio Poznań itp. – dlatego tym ważniejsze jest, abyś potrafiła wymienić główne cechy Twojej placówki.
Spisz wybrane przez Ciebie słowa kluczowe pamiętając, żeby nie było ich zbyt wiele. Teraz możesz przejść do właściwego działania, czas na monitorowanie internetu! Pewnie myślisz – po co? Wyobraź sobie, że dostajesz powiadomienia za każdym razem, gdy ktoś w internecie (na forum, w mediach społecznościowych) użyje słów: fryzjer Katowice, np. pytając internautów o najlepszy salon w danym mieście. Jak możesz to wykorzystać na swoją korzyść? Odpisać na pytanie jako salon fryzjerski, kosmetyczny, SPA etc. 🙂 Dzięki temu udowadniasz swoje zainteresowanie klientem i wychodzisz mu naprzeciw. Taka reakcja sprawia, że prawdopodobieństwo wizyty, której odpisałaś jest o wiele większe. Możesz zastanowić się także nad dodatkowymi elementami mogącymi zachęcić do umówienia się właśnie w Twoim salonie, np. przekazać zniżkę.
Skoro poznałaś już podstawowe zasady obserwowania wybranych fraz, czas na działanie! Aby znaleźć serwisy umożliwiające Ci tę czynność, wpisz w wyszukiwarce: monitorowanie internetu. Zobaczysz kilka propozycji narzędzi, które pozwolą Ci na bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Często wspominane serwisy oferują możliwość bezpłatnego korzystania z nich przez dany czas. Jest to dobre wyjście szczególnie dla wahających się osób. Daj znać, jakie są efekty! 🙂
Brak komentarzy
Sorry, the comment form is closed at this time.