Newsletter? Obowiązkowy kanał komunikacji w nowoczesnym salonie beauty!
Kto z nas nie potrzebuje czasem chwili spokoju, kubka herbaty i ulubionej gazety? Jestem pewna, większość z Was już się rozmarzyła 🙂 Zastanawialiście się kiedyś, co by było, gdyby papierową gazetę zmienić na… newsletter Waszego salonu kosmetycznego?
Najświeższe informacje prosto z maila
Zintegrowana komunikacja marketingowa obejmować powinna różnorodne kanały: obok strony internetowej, mediów społecznościowych, ulotek czy plakatów filar komunikacji to regularnie wysyłany newsletter. Ta forma przekazu niesie ze sobą wiele korzyści: pozwala na cykliczny kontakt z odbiorcą oraz na zaprezentowanie dłuższych niż w innych kanałach treści. Osoby zapisane do naszego newslettera to cenni Klienci, których interesuje życie naszego salonu. Nie możemy pozostawać im dłużni: zadbajmy o to, by regularnie otrzymywali pakiet informacji z nowinkami dotyczącymi ich ulubionej placówki.
O czym chcą czytać Twoi Klienci?
Część z Was z pewnością podejmowała już próby wysyłania newsletterów; mogło się tak zdarzyć, że nie zawsze były one idealne. Być może nie byłyście zadowolone z jakości zdjęć, albo z treści? Jakie wątki podejmować w newsletterze, by zaciekawiał czytelników? Można podzielić je na 4 główne zagadnienia:
- Wiedza ekspercka
- Promocje, obniżki cen
- Informacje o konferencjach, szkoleniach, zjazdach branżowych (książki branżowe)
- Nowości
1. Wiedza ekspercka
Zdarza nam się zapominać o tym, że personel naszego salonu to prawdziwi profesjonaliści. Posiadają sporą wiedzę na temat kosmetologii, pielęgnacji, zdrowia i urody. Wykorzystanie ich doświadczenia i wspólne tworzenie artykułów to doskonały sposób na wypozycjonowanie placówki jako miejsca pełnego ekspertów i fachowców. Nieważne czy specjalizujecie się w farbowaniu włosów, zdobieniu paznokci czy microbladingu. Każdy z tych tematów może być początkiem interesującego cyklu. W codziennej pracy Klientki wielokrotnie zadają Wam te same pytania? Z odpowiedzi na nie stwórzcie kolejny ciąg artykułów. Obserwujcie odbiorców i do nich dostosowujcie treści.
2. Promocje, obniżki cen
Dzień matki, Boże Narodzenie, Sylwester, śluby – jest wiele okazji, które skłaniają kobiety do korzystania z usług kosmetycznych. Waszym zadaniem jest stworzenie bazy specjalnych okazji i przygotowanie promocji związanych z wyjątkowymi dniami. Content marketing sprawdzi się w formie obniżek i specjalnych promocji. W Dzień Matki obsługujcie matki z córkami za połowę ceny, w okresie sylwestrowym do farbowania dodawajcie darmowe strzyżenie. Tego typu akcje odpowiadają na realne potrzeby Klientek i skłaniają je, by odwiedzili właśnie Was, a nie konkurencję. Nie zapomnijcie dodać informacji o promocji do newslettera!
3. Informacje o konferencjach, szkoleniach, zjazdach branżowych
Jeśli aktywnie uczestniczycie w życiu branży beauty & SPA, pokażcie to innym. Rekomendujcie konferencje, które są wartościowe, polecajcie szkolenia, w porozumieniu z organizatorami oferujcie zniżki na nie. Informujcie Waszych klientów o tym, gdzie aktualnie jesteście, chwalcie się rozwojem. Wasz wizerunek buduje także to, że obecne jesteście w życiu społeczności, dodawajcie więc także relacje z wydarzeń i prelekcji. Jeśli przeczytałyście dobrą książkę branżową, zrecenzujcie ją. Pokażcie, że świat beauty to Wasza pasja.
4. Nowości
Nowinki w salonie to coś, co z pewnością przyciągnie uwagę Klientów. Macie nowy sprzęt? Przebyłyście kolejny kurs? Zmieniłyście wystrój wnętrz? Zatrudniłyście nową osobę? Napiszcie o tym! Pokażcie Wasz salon jako dynamicznie zmieniające się, stale zaskakujące miejsce.
Wygląd to tylko połowa sukcesu
Jeśli już wiesz, o czym chcesz pisać, zastanów się nad wyglądem wiadomości. Pamiętaj, że komunikat graficzny powinien być spójny z Twoją identyfikacją wizualną – używaj tych samych barw i kroju pisma. Niech newsletter od razu kojarzy się właśnie z Twoim salonem beauty. Zadbaj o chwytliwe nagłówki, przyciągaj uwagę, niech jedno spojrzenie na wiadomość sprawi, że odbiorca będzie chciał ją przeczytać. Znaczenie ma także chwytliwy temat newslettera, odpowiednia pora wysyłki, sprawdzenie czy nasze wiadomości nie trafiają do spamu. Zadbaj o higienę swojej bazy maili, regularnie usuwaj z niej nieaktywne adresy, dopisuj nowe. Eksponuj rzeczy, na które zwrócić ma uwagę Twój klient.
Jak wysłać newsletter?
Na rynku dostępnych jest wiele darmowych programów do wysyłania newslettera (np. Freshmail, Mailchimp). Korzystanie z nich jest bardzo intuicyjne i łatwe. Oferują darmowe szablony, które możemy dostosować specjalnie od naszych potrzeb. Chcesz zacząć wysyłać newsletter? Nie zwlekaj!
PS Daj znać, gdy tylko przygotujesz pierwszą wiadomość – chętnie zapiszę się do Twojej listy mailingowej 🙂
Brak komentarzy
Sorry, the comment form is closed at this time.