Jak motywować pracowników?
Część z nas błędnie zakłada, że najlepszą motywacją dla pracowników jest przyznawanie podwyżek i premii. Nie można zaprzeczyć, że kwestie finansowe mają duże znaczenie i dla wielu osób stanowią motywację do pracy. Bywa jednak, że motywacja ta jest krótkotrwała i maleje wraz z pierwszym kryzysem, sytuacją stresową czy niepowodzeniem. Dużo lepiej działa łączenie motywacji finansowej z niematerialną, taką którą trudno jest zmierzyć czy wycenić. Jak więc motywować pracowników skuteczniej? Czytaj w dzisiejszym tekście!
Stwórz ścieżkę kariery
Wydaje Ci się, że każdy z pracowników Twojego salonu wie, kiedy może liczyć na awans czy podwyżkę? A może tak naprawdę nigdy nie rozmawiałaś ze swoim zespołem o możliwych ścieżkach rozwoju kariery? Prawdziwą motywację do pracy daje poczucie, że ma ona sens i prowadzi do realizacji konkretnych założeń. Jeśli chcesz, by każdy członek Twojego zespołu codziennie przychodził do pracy z wysokim poziomem motywacji, przedstaw swoim pracownikom Twoje plany związane z każdym ze stanowisk pracy. Powiedz, jakie benefity czekać mogą na osoby osiągające najlepsze wyniki. Weź pod uwagę premie i podwyżki, ale także drobne podarunku. Ty chcesz mieć poczucie, że Twoja firma się rozwija, natomiast Twoi pracownicy w podobny sposób myślą o sobie – pracując u Ciebie potrzebują mieć pewność, że rozwój ich kariery pozwoli na uzyskanie lepszych wyników finansowych czy zdobywanie coraz lepszego stanowiska. Przekonaj swoich pracowników, że warto starać się wykonując swoje codzienne obowiązki, bo codzienne, małe starania przybliżają do awansu czy podwyżki.
Miej czas dla swojego zespołu
Czy istnieje coś gorszego od menadżera czy szefa, z którym nie można szczerze porozmawiać? Choć może brzmieć to zaskakująco, w swojej pracy musisz wygospodarować czas na konsultacje ze swoimi pracownikami. Każdy z nich to osobna jednostka z własnymi sukcesami, niepowodzeniami, marzeniami. Utrzymuj dobre relacje ze swoim zespołem. Dzięki temu będziesz znała jego członków, co sprawi, że traktować Cię będą nie jak kogoś niedostępnego, ale przyjazną osobę, z którą można bez obaw porozmawiać. Dzięki szczerym relacjom z pracownikami jako pierwsza dowiesz się o ewentualnych kłopotach i będziesz mogła im zaradzić.
Dawaj odpowiedzialność
Ufaj ludziom – prawdopodobnie są zdolni, by wielu rzeczy dokonać samodzielnie, o ile im zaufasz. Wyzbądź się przeświadczenia, że wszystko zrobisz najlepiej, bo ono do niczego nie prowadzi: Ty będziesz wypalona i wyczerpana, a inni niczego się nie nauczą. Postaw na wiarę w swoich pracowników. Oni też z dużo większym zaangażowaniem wykonywać będą swoją pracę, jeśli poczują, że odpowiedzialność spoczywa na ich barkach. To nobilitacja i szansa, by mieć wpływ na dany zakres pracy, a nie jedynie biernie wykonywać polecenia szefowej czy szefa.
Chwal za wyniki pracy
Jedną z najczęstszych przyczyn zwolnień wśród pracowników jest poczucie bycia niedocenianym. Walcz z tym! Wprowadź zasadę, w myśl której nie tylko za porażki się gani, ale także za sukcesy… chwali. Często o tym zapominamy, a kilka ciepłych słów może wywołać lepsze efekty niż premia. Dobrym pomysłem są regularne zebrania zespołu, podczas których omawiacie najważniejsze sprawy salonu.
Spraw, by miejsce pracy było drugim domem
W pracy niejednokrotnie spędzamy więcej czasu niż w domu. Podstawą jest więc, by czuć się w niej po prostu dobrze. Zadbaj o komfort swoich pracowników. Czasem takie drobne gesty, jak owoce dostępne dla każdego w kuchni pracowniczej, szeroki wybór herbat, zdjęcia dzieci przywieszone na ścianach czy zapewnienie własnej szafki każdemu z pracowników potrafią zdecydowanie poprawić stosunek do pracy. Nic dziwnego! Poczucie komfortu psychicznego w miejscu pracy to podstawa.
Brak komentarzy
Sorry, the comment form is closed at this time.