Podstawy SEO: wypozycjonuj swoją markę w sieci
Dlaczego po wpisaniu w wyszukiwarce frazy makijaż permanentny na kilku pierwszych miejscach pojawiają się konkretne strony internetowe? Czy zastanawiałaś się kiedyś, co decyduje o tym, że z całego zasobu internetu Tobie pojawia się akurat konkretny zestaw propozycji, z których możesz skorzystać, poszukując danej informacji? Dlaczego do niektórych ze stron łatwiej dotrzeć, a do innych trudniej? Odpowiada za to optymalizacja , czyli pozycjonowanie stron w internecie. Kojarzysz pewnie skrót SEO (Search Engine Optimization) – teraz dowiesz się, „z czym to się je” 🙂 Gotowa na kilka podstawowych informacji? 🙂
1. Pamiętaj o dobrym tytule
Wróćmy na chwilę do wpisu o słowach kluczowych. Pamiętasz, jak ważne jest, aby tworząc treści w internecie dobrać właściwe dla nich słowa kluczowe (właściwe, czyli pozwalające innym na wyszukanie danej treści)? Jeśli prowadzisz bloga swojego salonu i planujesz dodać wpis o domowych sposobach na pielęgnację włosów, nazwij go tak, jak brzmiałaby fraza wpisywana do wyszukiwarki przez osobę szukającą informacji na dany temat, np. naturalne sposoby na pielęgnację włosów. Uważa się, że tytuły są jednymi z najważniejszych elementów pozwalającym wyszukiwarkom namierzyć dany materiał. Tytuły powinny być treściwe, krótkie i zwięzłe.
Istotne są także metaopisy – czyli opisy tego, czego dotyczy dany wpis. Widzisz je poniżej adresu strony:
2. Dziel tekst
Wyszukiwarkom dużo łatwiej „zauważać” wpisy, które podzielone są na nagłówki i inne części. Pogrubiaj tekst, twórz poszczególne akapity, nadawaj podtytuły. Takie zabiegi sprawią też, że Twoim czytelnikom dużo łatwiej będzie czytać wpisy.
3. Nie zapominaj o zdjęciach
Podpisuj zdjęcia nawet jeśli to, co przedstawiają, wydaje Ci się oczywiste. Wyszukiwarki „lubią”, gdy ilustracje czy wykresy są podpisane, dzięki temu łatwiej im je zobaczyć.
4. Daj się zauważyć
Niech Twój salon będzie obecny w tak wielu miejscach, jak tylko to możliwe. Dodaj go do map Google, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę był widoczny wraz ze swoim adresem. W tym kontekście ważne jest także, abyś prowadziła profile w mediach społecznościowych. Nie zapominaj jednak, żeby nie prowadzić kont, na które nie masz pomysłu. Nie ma sensu rozpoczynanie działań, których nie będziesz potrafiła kontynuować.
To podstawowe porady. Już niedługo na moim blogu znajdziesz bardziej szczegółowe informacje związane z SEO 🙂 Powodzenia w pozycjonowaniu swojej marki!
Brak komentarzy
Sorry, the comment form is closed at this time.