Jeśli chcesz śledzić na bieżąco moje życie zawodowe i troszkę prywatne. Zapraszam na mojego instagrama.

stanislawska.pl > Salon Beauty  > 7 prostych zasad, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję

7 prostych zasad, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję

Każda osoba prowadząca salon beauty zadaje sobie następujące pytania. Jak wyróżnić się spośród tłumu, a tym samym jak wyprzedzić konkurencję? Jak zyskać nowych klientów? Jak zdobyć ich sympatię i zaufanie? Odpowiedź wydaje się być prosta. Najważniejsza jest jakość oferowanych zabiegów i usług. Niewątpliwie profesjonalizm, kompetentna kadra oraz wysokiej klasy sprzęt to kwestie kluczowe, powiedzieć można nawet, że dbałość o powyższe kwestie to jedyna droga do stworzenia nowoczesnego, świetnie prosperującego salonu beauty. Nie należy jednak zapominać o równie ważnej kwestii jaką jest dobrze przemyślany plan marketingowy oraz promocja. Trzeba pamiętać, że współczesny konsument jest coraz bardziej wymagający oraz odporny na klasyczne techniki sprzedażowe. Warto więc śledzić najnowsze trendy marketingowe, które pozwolą zbliżyć się do klienta oraz sprawią, że nasza konkurencja pozostanie daleko w tyle. Przygotowałam 7 zasad, które ułatwią Ci wypromowanie Twojego salonu w 2019 roku.

Zasada numer 1: Zaufanie klienta

W 2019 roku salony beauty można znaleźć niemal, na każdym kroku. Potencjalny klient często może czuć się zagubiony, który z nich wybrać. Ważnym jest by w naszym salonie czuł się wyjątkowo. Personalizacja usług oraz dostosowania się do potrzeb i oczekiwań konsumenta to sprawa priorytetowa na drodze do nawiązania długotrwałej relacji, która powoduje, że możesz wyprzedzić konkurencję. Co jest najistotniejsze? Słuchaj, zadawaj pytania oraz odpowiadaj na wszelkie wątpliwości osób odwiedzających Twój salon. Budowanie zaufania poprzez 100%-ową obsługę jest kluczem do pozyskania stałych klientów. Konsument przekonany o jakości naszego salonu z chęcią skorzysta nie tylko z zaplanowanych zabiegów, ale również będzie miał świadomość, że warto pokusić się o skorzystanie z czegoś nowego. Dodatkowo warto pomyśleć o akcjach promocyjnych, programach lojalnościowych, aby jeszcze bardziej zachęcić konsumenta do pozostania z nami. Długotrwałe relacje to mechanizm nakręcający sprzedaż, a zadowoleni klienci sami polecą Twój salon rodzinie i znajomym.

Zasada numer 2: Skuteczne media społecznościowe

W 2019 roku niemal każdy posiada swój profil na portalach społecznościowych. Dlatego nie możesz zapomnieć o własnej firmie! To właśnie tam przecięty klient, szukający opinii i informacji zajrzy na samym początku. Stały kontakt z klientami za pośrednictwem Facebooka i Instagrama to w dzisiejszych czasach podstawa skutecznego marketingu i sposób, by wyprzedzić konkurencję. Ciekawe posty, zdjęcia ilustrujące efekty zabiegów, możliwość komentowania oraz dzielenia się opiniami, wszystkie te elementy pozwalają na zaprezentowanie działań firmy. Obecnie największą popularnością cieszą się instastories oraz stories na Facebooku, czyli kilkusekundowe filmiki oraz pokazy zdjęć z krótkimi informacjami. To tutaj możesz poinformować klientów o bieżących wydarzeniach, promocjach i pakietach. Ponadto klientki same mogą oznaczać wasz salon w swoich relacjach, dzięki czemu dowie się o nim jeszcze większa liczba osób.

Rekordy popularności bije również mobilna aplikacja Tik Tok, która umożliwia tworzenie i udostępnianie bardzo krótkich muzycznych materiałów wideo. Filmiki te często mają charakter humorystyczny. To kolejny świetny sposób dotarcia do klienta – warto obserwować ten kanał, ponieważ, mimo że teraz jeszcze osoby korzystające z niego to w głównie bardzo młode osoby, jednak rekordy popularności aplikacja z pewnością ma jeszcze przed sobą. Warto jednak już teraz obserwować w jaki sposób konstruować treści na potrzeby tego kanału!

Wyprzedzić konkurencję – dobrym przykładem może być kanał YouTubie Macieja Maniewskiego, jednego z najbardziej znanych i docenianych fryzjerów w Polsce. Na swoim kanale publikuje filmy wideo, w których przeprowadza metamofrozy m.in. znanym youtbuberom.

Zasada numer 3: Zbliż się do klienta, nawiązuj z nim stały kontakt

Nikt chyba nie ma najmniejszych wątpliwości, że w 2019 podstawowym sposobem komunikacji międzyludzkiej są Social Media. Ten sam trend możemy zaobserwować również w sferze biznesu. Obecnie bezpośredni kontakt z klientem to niemal konieczność. Nie należy jednak zapominać o klasycznych formach komunikacji, jakim jest telefon czy rezerwacja terminu wizyty w salonie. Jednakże możliwość wysłania wiadomości za pośrednictwem Facebooka, Instagrama oraz innych mediów społecznościowych, oczywiście nie zapominając o klasycznych mailach i smsach, to najszybsza, najprostsza i często najbardziej komfortowa forma dialogu pomiędzy klientem, a salonem. Dlatego chcąc wyprzedzić konkurencję, stwórz swoim klientom różnorodne możliwości stałego i szybkiego kontaktu. Niektóre salony – dobrym przykładem jest OMy Hair w Katowicach decydują się na informowanie klientów o wolnych terminach „lastminute” za pomocą instastories. Jest to świetny sposób do natychmiastowej odpowiedzi, a klientki mogą umawiać się na terminy lastminute, np. na następny dzień.

Wyprzedzić konkurencję – Profil na Instagramie salony fryzjerskiego O My hair!

Jedną z nowości w świecie nowoczesnej komunikacji są czat boty, czyli wirtualny doradca klienta, to kolejny metoda ułatwiający komunikację z klientem, będąca jednym z najnowszych trendów w świecie marketingu i pozwalająca wyprzedzić konkurencję. Ta forma porozumiewania się pozwala na niezwykle szybki kontakt bez konieczności instalacji dodatkowych aplikacji. Jednym z plusów czat botów jest również odciążenie pracowników, przez co zwiększa się wydajność ich pracy. W 2019 roku coraz więcej firm decyduje się na taką formę komunikacji jako kolejny sposób na dotarcie do klienta.
Dywersyfikacja kanałów komunikacja daje wiele możliwości, jednak nie można zapomnieć o jednej kluczowej zasadzie – jeśli decydujesz się na to, aby dać Twoim klientom możliwość kontaktowania się z Tobą wieloma kanałami, to Twoim obowiązkiem stanie się kontrolowanie każdego z nich. Nie możesz pozwolić na to, aby pytania Twoich klientem pozostawały bez odpowiedzi przez długi czas. W ten sposób szybko możesz utracić ich skrupulatnie budowane zaufanie.

Zasada numer 4 – Cross marketing, czyli nawiązuj efektywne partnerstwa

Cross marketing to działanie, które znane jest nie od dziś. Wiele marek stosuje je na różne sposoby oraz na rozmaitych polach. Decydują się na to zarówno topowe marki (niedawna współpraca Porsche z Red Bullem), jak i wiele mniejszych, które nie mają zasięgu globalnego, ale również zgromadziły wokół siebie lojalną społeczność. Popularną formą partnerstwa stało się w ostatnim czasie przekazywanie przez marki upominków dla uczestników szkoleń, seminariów, kursów czy różnego rodzaju zorganizowanych wyjazdów.

Dla marek już współpracujących jest to idealna okazja, aby dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnym segmentem – bardzo precyzyjnie dotrzeć do osób, które z dużym prawdopodobieństwem mogą być zainteresowane również ich usługą czy produktem. Warto wykorzystać takie partnerstwa przy okazji organizacji szkoleń lub spotkań z klientkami – zastanów się, czy w bliskiej okolicy Twojego salonu nie ma np.: rzemieślniczej cukierni, która byłaby gotowa przygotować poczęstunek – Ty możesz zapewnić w ramach partnerstwa promocję cukierni w swoich kanałach Social Media. Nie zamykaj się jednak tylko na marki z segmentu gastronomicznego – przy okazji akcji specjalnych – o których więcej opowiem w kolejnych punktach – możesz nawiązać partnerstwa z salonem fryzjerskim, dietetykiem czy stylistą – znajdź najbardziej liczące się marki w Twoim mieście, o profilu klienta podobnym do Twojego i zaproponuj współpracę. Tego typu działania z pewnością pomogą Ci wyprzedzić konkurencję.

Jak wyprzedzić konkurencję – metamorfozy przeprowadzane podczas eventu marki Douglas Beauty Street. Podczas tego wydarzenia uczestniczki mogą przejść całkowitą metamorfozę. Eksperci Douglasa, m.in. styliści fryzur oraz makijażyści pomagali kobietom odmienić swój wizerunek, eventy odbywały się w perfumeriach na terenie całego kraju. Podczas Douglas Beauty Street odbył się również konsultacje ze specjalistami do spraw pielęgnacji Douglas oraz z ekspertami zapachowymi, którzy pomagały dobrać idealne perfumy.

Zasada numer 5: Influncer marketing, czyli zaufaj opinii innych

Nie jest tajemnicą, że obecnie Social Media rządzą opinią publiczną. Odbiorcy coraz mniej wierzą tradycyjnym reklamom telewizyjnym, w których uśmiechnięci ludzie deklarują najwyższą jakość czy innowacyjność różnorakich produktów. Coraz więcej osób decyduje się zaufać kolokwialnie mówiąc ludziom z Internetu, którzy przetestowali dany produkt lub usługę na własnej skórze. Influencerzy, bo to właśnie o nich mowa, to osoby prowadzące kanały na portalach takich jak Instagram czy YouTube, często zawodowo zajmujących się ocenianiem i testowaniem różnych produktów. Wielu internetowych twórców posiada ogromne społeczności, a osoby ich obserwujące obdarzają infulencerów ogromnym zaufaniem, które zapewnia im publikowanie wartościowych treści. Możesz zatem wyprzedzić konkurencję nawiązując z nimi współpracę.

Kwestią niezwykle istotną jest dokładna weryfikacja działalności influencera przed podjęciem z nim współpracy. Należy sprawdzić czy nie jest to osoba, która kolokwialnie mówiąc, sztucznie nabiła sobie dużą liczbę obserwatorów. Dobrym pomysłem jest znalezienie takiej osoby wśród swoich stałych klientek, być może niektóre z nich są tzw. mikroinfluencerkami w swojej małej, lokalnej społeczności. Możliwe, że z chęcią pochwalą się udanym zabiegiem oznaczając nasz salon na Instagramie. Możemy zaproponować im zniżkę na następny zabieg albo kartę lojalnościową, która pozwoli im na skorzystanie z ofert specjalnych. Największą zaletą tej formy marketingu jest skrócenie dystansu między firmą, a klientem. Konsument bez problemu może skontaktować się z danym twórcą, zadać mu pytanie, a także porozmawiać z innymi osobami zainteresowanymi tematem za pośrednictwem komentarzy pod postem czy filmikiem. Wielu infulencerów posiada niezwykle szerokie zasięgi, dzięki czemu reklama potrafi dotrzeć na dużo większą skalę niż tradycyjne banery, ulotki czy nawet reklamy telewizyjne i radiowe.

Jak wyprzedzić konkurencję – profile Instagramowe: Ewy Red Lipstick Monster, youtuberka uznawana jest za jedną z najwybitniejszych guru makijażowych w Polsce. Klaudia Owczarek, na swoim profilu na Instagramie publikuje makijaże, którymi zachwycają się obserwatorzy w Polsce i za granicą

Zasada numer 6: Event marketing

Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na organizację eventów. Event marketing to kolejna propozycja dla wszystkich salonów pragnących zyskać sympatię i zainteresowanie klientów. Imprezy promocyjne to świetna okazja do zaprezentowania swojego salonu szerszej publiczności, a także możliwość do pozyskania nowych kontaktów biznesowych. Jest to również fantastyczne narzędzie, które można wykorzystać do budowania pozytywnego wizerunku marki oraz metoda na zyskanie aprobaty opinii publicznej. Szkolenia, warsztaty, wykłady, prezentacje, konkursy w towarzystwie poczęstunku oraz niespodzianek dla gości. Takie imprezy mogą być przeznaczone zarówno do najważniejszych stałych klientek, dzięki czemu będą mogły poczuć się wyjątkowo oraz jest to swego rodzaju docenienie ich lojalności, jaki i dla pozyskania nowych klientek.Podczas przygotowania eventów warto dać się ponieść kreatywności, klienci na pewno to docenią, a co za tym idzie wasza firma zapadnie mu w pamięć.

wyprzedzić konkurencję – BeautyDays: Największe targi fryzjerskie i kosmetyczne w tej części Europy Środkowej, podczas których prezentowane są najnowsze produkty kosmetyczne, aktualne trendy oraz przegląd usług kosmetycznych. Podczas targów uczestniczki będą mogły skorzystać z bezpłatnych zabiegów, makijaży, konsultacji ze stylistami fryzur i paznokci! Dodatkowo jest to okazja do spotkania ciekawych osób z branży beauty oraz zainspirowanie się nowymi pomysłami.

Zasada numer 7: Akcje specjalne i promocje

W 2019 niesłabnącym zainteresowaniem klientów cieszą się promocje oraz wszelkie akcje specjalne. Wszelkie akcje oferujące coś nowego i ciekawego przyciągają konsumentów. Obserwuj konkurencje, staraj się nie powielać jej działań. Daj się ponieść kreatywności i wymyśl coś nowego czego nie mają inni! Musisz po prostu wyprzedzić konkurencję !
Okazji na stworzenie czegoś specjalnego i wyjątkowego nie brakuje w kalendarzu. Każda pora roku niesie ze sobą sposobność do przygotowania czegoś specjalnego, zabiegi polecane przed wakacjami, sylwestrowe szaleństwo, wyjątkowy prezent na dzień mamy czy babci, świat w kalendarzu nie brakuje. A każda tego typu okazja generuje sposobność na poszerzenie grona klientów.
Kolejnym dobrym pomysłem na nawiązanie stałej współpracy z klientami są również pakiety lojalnościowe oraz związane z nimi promocje, które z jednej strony oferują klientom pewne zniżki, z drugiej zaś przywiązują je na dłużej.

Warto rozważyć również darmowe konsultacje, podczas których klientki będą mogły wykonać, np.: analizę stanu skóry, doradztwo w zakresie medycyny estetycznej czy też bezpłatne badanie znamion. Co powiecie na konkurs, w której główną nagrodą będzie metamorfoza. Oprócz prezentacji usług świadczonych przez Twój salon będziesz mieć niejako kolejny wpis do portfolio swojego salonu. Do realizacji projektu zaproś: fotografa, który za pośrednictwem zdjęć zrelacjonuje poszczególne etapy projektu, nie obejdzie się również bez fryzjera i makijażysty, warto nawiązać również współpracę z dietetykiem oraz pobliska siłownią czy sklepem odzieżowym. Jak widzisz to świetna okazja dla Twojej firmy na nawiązanie współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami. Tego typu akcje warto przeprowadzać za pośrednictwem mediów społecznościowych np. Facebooka, warto zainteresować nim również lokalne media.

wyprzedzić konkurencję - Free Voucher

wyprzedzić konkurencję

Brak komentarzy

Zostaw odpowiedż