11 taktyk zaangażowania fanów na Facebooku
11 taktyk zaangażowania fanów na Facebooku dla branży beauty, które musisz znać. Nie od dziś wiadomo, że w świecie social mediów wszystkie, nawet najmniejsze elementy mają ogromne znaczenia i składają się na Twój sukces w Internecie. Zaangażowanie w media społecznościowe jest jedną z tych rzeczy, o których nie można zapomnieć, a już na pewno nie na Facebooku. Jest to bowiem najczęściej używana platforma przez firmy z różnych branż. Cały czas najwięcej klientów można zdobyć właśnie tu. Zdajemy sobie sprawę, że Ty i Twoja firma również chcecie być tam widoczni i pozyskiwać nowych oraz zatrzymać starych klientów.
1. Daj się zauważyć
Wiadomości, które publikujesz na swoim profilu, będą bardziej widoczne, jeśli do tekstu dodasz zdjęcie lub grafika. Dzięki takiemu zabiegowi przyciągniesz uwagę odbiorczy, który będzie przewijać swojego walla na Facebooku, zdecydowanie szybciej, niż gdybyś opublikowała tylko sam tekst. Jak się pewnie już domyślasz publikowanie treści, które zawierają wideo, będą mieć jeszcze większą siłę przyciągania niż zdjęcie, dlatego tak ważne jest by Twoje posty były urozmaicone i byś odważyła się wrzucić różne elementy graficzne.
2. Publikuj infografiki
Infografika to obraz, który sam w sobie daje użyteczne informację bez potrzeby dodawania dodatkowego tekstu pod nim. Co ciekawe, posty, w których mamy zarówno tekst jak i zdjęcie mają dokładnie takie samo oddziaływanie jak nasze ikono-grafiki. Można je stworzyć bardzo łatwo we wszystkich dostępnych aplikacjach mobilnych i webowych. Wykaż się swoją kreatywnością i spraw, by Twoje posty były oryginalne i przyciągały wzrok. Możesz wykorzystać kreatory na tych stronach: Canva , Photoshop, Piktochart
3. Pokaż osobowość swojej marki
Każda treść, którą zamieszczasz na Facebooku, powinna być identyfikowana z Twoją marką i przedstawiać osobowość Twojej firmy. Należy dać się poznać swoim klientom. Nie wystarczy tylko wrzucać zdjęć zabiegów, ale należałoby również pokazać coś poza tym. Najlepszym sposobem na zaprezentowanie siebie jest udostępnianie zdjęć Twojego zespołu lub zdjęć pomieszczeń, w których pracujesz. Poinformuj odbiorców, że nie jesteś robotem społecznościowym – jesteś prawdziwą osobą, masz współpracowników, których lubisz, z którymi świetnie Ci się pracuje, a do tego macie całkiem przyjemny gabinet. Daj się poznać !
4. Używaj Facebook Live do 3x dłuższego oglądania
Jak już wiemy, publikowanie filmów na Facebooku zwiększa zaangażowanie. Coś jeszcze potężniejszego niż filmy na Facebooku to Facebook Live. Badania pokazują, że ludzie spędzają 3x dłużej czas oglądając film, który jest na żywo w porównaniu do wideo, które zostało wcześniej nagrane. Korzystaj z Facebooka Live, aby dzielić się wskazówkami, dawać prezentacje lub po prostu podziękować publiczności.
Czy twoja publiczność ma często pytania? Czy masz super fanów? Jeśli tak, utworzenie dla nich grupy użytkowników Facebooka dla Twojego gabinetu może być korzystnym rozwiązaniem. Poinformuj odbiorców, że utworzyłaś taką grupę specjalnie dla nich. W ten sposób najbardziej zaangażowani fani będą mogli dołączyć i przedyskutować Twoje usługi z innymi klientami, albo
możesz wrzucać tam ciekawe informację na temat dalszej pielęgnacji. Upewnij się, że regularnie sprawdzasz tę stronę grupy. Możesz nawet traktować grupę użytkowników jak klub VIP, w którym członkowie otrzymują ekskluzywne informacje o rabatach i promocjach.
6. Przypnij post na samej górze swojego profil
Czy wiesz, że masz możliwość przypinać ważniejsze dla Ciebie i Twoich klientów posty na samej górze? Spowoduje to, że takie posty będą wyświetlane na górze strony jako pierwsze, bez względu na to, jak długo tam będą. W ten sposób ten konkretny post otrzyma wysoką widoczność, gdy osoby odwiedzą Twoją stronę na Facebooku. Może to być na przykład regulamin Twojego salonu, informację dla klientów odnośnie zapisów lub aktualnych promocji.
7. Utwórz reklamy na Facebooku
Wszyscy wiedzą, że najlepszym sposobem na dotarcie do szerszego grona nowych klientów jest uruchomienie płatnej reklamy na Facebooku. Musisz wydawać pieniądze, aby zarabiać pieniądze. Reklamy na Facebooku to gwarantowany sposób dotarcia do większej liczby osób i zaangażowania na swoją stronę. Możesz również promować poszczególne posty lub wydarzenia, a nie tylko swój profil. To od Ciebie zależy ile wydasz i jakie ustawisz kryteria. Dobrze jest się skonsultować wcześniej z osobą, która się na tym zna lub przejść jakiś kurs, ponieważ źle dobrane ustawienia mogą spowodować, że wydamy sporo pieniędzy i nie dotrzemy do nikogo.
8. Napędzaj ruch z innych serwisów społecznościowych
Czy Twoja firma jest na Twitterze? Co powiesz na LinkedIn? Może nawet Instagram? Są duże szanse, że Twoja firma jest na więcej niż jednym kanale społecznościowym. Potraktuj inne media społecznościowe jako „furtki” do Twojego konta na Facebooku. Dobrze jest umieścić link do niego na innych social mediach. Można też wspomnieć na nich, że masz profil na Facebooku i tylko tam mogą znaleźć co środę specjalny kod rabatowy lub hasło upoważniające do rabatu w Twoim salonie.
9. Dodaj przycisk CTA (call to action), aby zwiększyć promocję
Chcesz promować swoją stronę? Czy nowy film? Facebook oferuje kilka różnych przycisków wzywających do działania, które możesz dodać bezpośrednio do zdjęcia na okładce, w tym:
Rezerwuj teraz Skontaktuj się z nami Użyj aplikacji Graj w grę Kupuj teraz Zapisz się Obejrzyj wideoJeśli Facebook daję Wam taką możliwość i to za darmo, to czemu z tego nie korzystać?
10. Dołącz do grup na Facebooku w swojej branży
Mówiliśmy już o tworzeniu strony grupy użytkowników Facebooka dla własnej firmy, ale co z uczestnictwem w innych grupach? Uczestnictwo w grupach na Facebooku umożliwia udzielanie przydatnych i pouczających porad lub rozpoczęcie odpowiednich dyskusji, które mogą pomóc w wzbudzeniu zainteresowania Twoją marką. Wyszukaj inne marki w swojej branży i sprawdź, czy mają stronę grupową, a następnie po prostu do niej dołącz.
11. Utwórz wydarzenie za pośrednictwem swojej strony na Facebooku
Tworzenie i hosting wydarzeń na Facebooku to coś, o czym często się zapomina, ale świetnie nadaje się do zaangażowania. Zamiast aktualizować post o nadchodzącym wydarzeniu, utwórz dla niego wydarzenie na Facebooku (Beauty Camp). To jak zaproszenie na ekskluzywną imprezę, chyba że wszyscy zostaną zaproszeni ;).
Pamiętajcie w dzisiejszych czasach, by zaistnieć w mediach społecznościowych nie wystarczy już używać jednej metody- trzeba używać wszystkich możliwych i sprawdzać, czy czasem nie pojawiło się nic nowego.