Grono wiernych klientów, uznanie społeczności lokalnej i ugruntowana pozycja na rynku to najważniejsze atrybuty Gabinetu Cosmeo – prężnie działającego salonu beauty złożonego z trzech filii ulokowanych na terenie Łomży i Zambrowa w województwie podlaskim.
Właściciele Gabinetu Cosmeo zwrócili się do nas z prośbą o wsparcie. Oferują bardzo szeroką ofertę zabiegów (m. in. laseroterapia, makijaż permanentny, zabiegi związane z medycyną estetyczną, zabiegi SPA czy zabiegi dla mężczyzn), ich salony wciąż się rozrastają, a oni zatrudniają nowych pracowników. Gabinet Cosmeo skutecznie prowadzi współpracę crossmarketingową, angażuje się w lokalne wydarzenia, współpracuje z liderami opinii.
Główną potrzebą Gabinetu Cosmeo – a jednocześnie naszym największym wyzwaniem – było odświeżenie wizerunku firmy przy jednoczesnym zachowaniu wypracowanych przez nią wartości. Gabinet Cosmeo funkcjonuje od kilkunastu lat; wciąż odwiedzają go pierwsze, stałe klientki, które jeszcze pamiętają pierwsze miesiące jego funkcjonowania. Podobnie z pracownikami: są zżyci z Cosmeo, a firmę traktują jak drugi dom.
Rewolucyjne zmiany przeprowadzone bez ciągłych konsultacji z klientem wiązałyby się z bardzo dużym ryzykiem. W odpowiedzi na to znaleźliśmy złoty środek, dzięki któremu metamorfoza salonu zakończyła się pełnym sukcesem.
Gdy wzięliśmy pod nasze skrzydła Gabinetu Cosmeo posiadał on stronę internetową, profile na Facebooku oraz na Instagramie, a także zestaw reklam outdoorowych.
Zaczęliśmy więc od diagnozy sytuacji. Sprawdziliśmy, jak przez ostatnie lata ze swoimi odbiorcami komunikował się Gabinet Cosmeo– za pomocą jakich kanałów? Jak często? Przy wykorzystaniu jakich barw, tonu, formy, narzędzi? Chcieliśmy poznać jego odbiorców, dowiedzieć się, czego oczekują od ulubionego salonu beauty, przekonać się jakie czynniki wpływają na ich zadowolenie. Sprawdziliśmy, w jaki sposób korzystają ze strony internetowej Gabinetu, czego im w niej brakuje, co jest zbędne.
Przeprowadziliśmy wyczerpujący audyt sytuacji zastanej po to, by zachować najważniejsze cechy i zalety komunikacji salonu oraz udoskonalić słabe punkty wymagające usprawnienia.
Analiza to kolejny etap naszej pracy. Po zebraniu materiałów stworzyliśmy strategię działania opartą o wnioski i liczne dyskusje, a także twarde dane o użytkownikach strony i mediów społecznościowych. Zweryfikowaliśmy wyniki badań o klientach salonów beauty w Polsce, poznaliśmy ich potrzeby. Te działania pozwoliły nam zaproponować szereg nowych działań na rzecz marki Cosmeo.
Te nie mogłyby zostać zrealizowane z sukcesem, gdyby nie dialog z zespołem Gabinetu Cosmeo. Jakie metody, środki i narzędzia zastosowaliśmy, by nadać salonowi nowych barw?
Gabinet Cosmeo przeszedł metamorfozę: zmienił się zarówno jego wygląd zewnętrzny (np. wygląd witryny czy billboardów), jak i identyfikacja wizualna i strategia komunikacji z gośćmi Gabinetu.
Kompleksowy rebranding marki? Proszę bardzo! Team Gabinetu Cosmeo w nowej odsłonie czuje się jak ryba w wodzie. Zmieniliśmy wiele, ale pamiętaliśmy o jednym – że trzonem biznesu jest jego unikatowa, wypracowywana przez lata tożsamość, którą nowy wizerunek marki nie tylko zachował, ale także podkreślił i uwypuklił.
Gabinet Cosmeo to wszyscy pracownicy, klienci, a także ich rodziny. To wszystkie osoby, które doświadczają na co dzień pozytywnego wpływu marki.
Naszą dewizą na przyszłość jest włączanie ich w działania placówki stanowiącej niepowtarzalny hub lokalnej społeczności. Poza tradycyjnymi działaniami związanymi z bieżącą obsługą marki (takich jak prowadzenie bloga, social mediów, strony), stawiamy na organizację licznych wydarzeń i akcji specjalnych zrzeszających osoby ceniące zdrowy tryb życia, zainteresowane rozwojem osobistym, poprawą wyglądu, zdobywaniem nowej, fachowej wiedzy.